موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
212515
۰۱ بهمن ۱۳۹۸

برنامه اصفهان برای شهر دوستدار کودک به تصویب رسید

برنامه پیشنهادی اقدامات اجرایی شهرداری اصفهان در زمینه شهر دوستدار کودک به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

به گزارش کودک پرس ، برنامه پیشنهادی اقدامات اجرایی شهرداری اصفهان در زمینه شهر دوستدار کودک با قید یک فوریت در یکصد و دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

کوروش خسروی، عضو کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان درخصوص این لایحه گفت: سندی که برای شهر دوستدار کودک به غیر از اینکه دارای یک چشم‌انداز کلی است، در برنامه‌ریزی مطابق با استراتزی‌ها و قابل سنجش و به دور از کلی گویی طرح‌ریزی شده بود.

وی افزود: در کمیسیون مقرر شد عبارت “مشارکت اجتماعی کودکان برای شکوفایی استعدادها” در چشم انداز قید شده و با شرط اصلاح جزئیات، به تصویب برسد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان در توضیح این برناممه گفت: با توجه به آنکه باید نیازهای کودکان مطابق با برنامه‌های کالبدی و اجتماعی شهر بوده و از طرفی اصفهان به عنوان پایلوت، باید نشان شهر دوستدار کودک را در بهمن‌ماه کسب کند، نیاز بود که طبق یک برنامه با تمام ذی نفعان مشارکت‌های مورد نیاز انجام شود.

 

سیداحمد حسینی‌نیا افزود: اگر قرار است تغییراتی برای مناسب‌سازی و بسترسازی شهر برای کودکان انجام گیرد ضرورت داشت برنامه‌ای اجرایی با هماهنگی یونیسف و سازمان همیاری‌های وزارت کشور تدوبن شود

با بیان اینکه سعی شده شاخص‌های ارزیابی موفقیت در این برنامه مورد توجه باشد، تصریح کرد: در برنامه اقدامات اجرایی شهرداری، ۱۰ هدف، ۱۷ راهبرد و ۹۴ اقدام تا سال ۱۴۰۰ دیده شده است که در ادامه قابل اصلاح نیط خواهد بود.

به گفته حسینی‌نیا، برنامه شهرداری اصفهان درخصوص شهر دوستدار کودک منطبق با طرح‌های وزارت کشور، یونیسف و طرح‌های بالادستی مانند طرح تفصیلی، طرح جامع، برنامه اصفهان ۱۴۰۰، برنامه استان اصفهان ۱۴۰۴ منطبق خواهد بود.

 

در نهایت این لابحه با ۱۰ رای موافق به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

 

 

 

منبع: ایمنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار