موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
212439
۳۰ دی ۱۳۹۸

تجلیل از «نوحافظ نوجوان قرآنی» در شانزدهمین دورهمی قاریان و حافظان هلال

شانزدهمین محفل دورهمی قاریان و حافظان آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(علیه‌السلام) آران و بیدگل همراه با تجلیل از یک نوحافظ نوجوان قرآنی برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، شانزدهمین دورهمی ماهانه اعضای واحد حفظ برادران مجمع قاریان و حافظان آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(علیه‌السلام) آران و بیدگل با حضور سید جواد تکیه مدیر اجرایی آستان مقدس، مدیران ، مربیان و حافظان مجمع قاریان و حافظان هلال برگزار شد.

 

 

در این مراسم، از «محمد علی رفیعی» نوحافظ نوجوان عضو مجمع که به تازکی موفق به حفظ کل قرآن کریم شده است، تجلیل شد.

 

تلاوت چند تن از قاریان مجمع، سخنرانی قرآنی استاد مهدی ستوده، برگزاری مسابقه حضوری حفاظ ۵ جزء مجمع، اجرای تواشیح و همخوانی حافظان وحی، پخش کلیپ با موضوع معرفی حافظ نوجوان محمدعلی رفیعی و مصاحبه حضوری با این حافظ و خانواده وی، اهدای هدایای ویژه حرم مطهر به این نوجوان قرآنی و اهدای جوایز برترین های مسابقات پاییزه حفظ برادران مجمع از دیگر برنامه های این دورهمی قرآنی بود.

 

محمدعلی رفیعی از سال ۱۳۹۳ حفظ قرآن کریم را آغاز کرد و طی ۵ سال زیر نظر اساتید مجمع قاریان و حافظان هلال موفق به حفظ کل قرآن کریم شد. وی هم اکنون دانش آموز کلاس یازدهم است.

 

مجمع قاریان و حافظان هلال(علیه‌السلام) محافل دورهمی قرآنی را به صورت مستمر و ماهانه در دارالقرآن الکریم حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (علیه‌السلام) برگزار  می کند. هدف از برپایی این دورهمی قرآنی، توسعه دانش و آگاهی حافظان قرآن، کسب مهارت‌ و دانش‌های جدید، ایجاد ارتباط و انسجام بین فعالان قرآنی و ایجاد انگیزه در حافظان جهت تشکیل جلسات حفظ است.

 

مجمع قاریان و حافظان آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(علیه‌السلام) در ۱۸ فروردین‌ماه سال ۱۳۷۲ بنا به توصیه و تشویق استاد محمود لطفی‌نیا از قاریان ممتاز بین‌المللی کشور و به‌همت جمعی از جوانان علاقه‌مند به قرآن در رواق شرقی حرم مطهر راه‌اندازی شده و تاکنون جمع زیادی از نیروهای مستعد قرآنی را پرورش داده که در عرصه قرآنی کشور و در رقابت‌های بین‌المللی افتخار آفرین شده‌اند.

 

آستان مقدس امامزاده محمدهلال بن علی(علیه‌السلام) در شهرستان آران و بیدگل شمالی ترین نقطه استان اصفهان و ۲۱۵ کیلومتری مرکز این استان واقع شده است.

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار