موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
212209
۲۴ دی ۱۳۹۸

بهزیستی شیروان ۴۳ فرزند را به خانواده‌ رساند

سرپرست اداره بهزیستی شیروان گفت: از ابتدای امسال ۴۳ فرزند از مراکز شبه‌خانواده بهزیستی ترخیص و به خانواده‌های خود بازگردانده شدند.

به گزارش کودک پرس ، علی اکبر آرام سن این فرزندان را زیر ۱۸ عنوان و بیان کرد: این افراد به دلیل بدسرپرستی یا بی‌سرپرستی، برای مدتی زیر حمایت بهزیستی قرار گرفتند که اکنون شمار از آنان که بی‌سرپرست بوده اند و به متقاضیان فرزندخواندگی تحویل شده اند و شماری نیز که بدسرپرست بوده و والدین آنان به دلایلی در زندان بوده و یا طلاق گرفته اند، به خانواده بازگردانده شده اند.

وی بدون ارائه آمار تفکیکی از این فرزندان، گفت: فرزندان بدسرپرست، پس از آزادی والدین از زندان، با حکم دادگستری به خانواده خود تحویل شده و فرزندان طلاق نیز به یکی از اقوام و یا جد خود، که تاییدیه دادگستری را داشته باشد، واگذار می شوند.

 

آرام افزود: همچنین حمایت از ۴۴ فرزند امدادبگیر نزد خانواده های جایگزین انجام شد که در ۹ ماهه امسال، یک میلیارد و ۷۱۴ میلیون ریال مستمری برای آنان پرداخت شد.

سرپرست اداره بهزیستی شیروان با اشاره به پذیرش ۴۶ فرزند در مراکز شبه خانواده شیروان در سال جاری گفت: ۱۵ پرونده نیز مربوط به متقاضیان فرزندخواندگی تکمیل و برای طرح در کمیته فرزندخواندگی به مرکز استان ارسال شد.

 

وی با اشاره به تهیه گزارش و مدارک لازم برای ارسال به دادگستری برای دریافت رای در خصوص متقاضیان فرزندخواندگی نیز افزود: همچنین دریافت درخواست و تشکیل پرونده برای ۱۹ نفر از متقاضیان فرزندخواندگی و اقدامات مربوط به آن انجام شد.

آرام، گفت: از ابتدای سال جاری، برای ۱۱ نفر از فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست پشت نوبت امداد این شهرستان پرونده تشکیل شد و ۹۶۵ میلیون ریال به مراکز غیردولتی اجتماعی (هیات امنایی) یارانه پرداخت شد.

وی، پیگیری و دریافت شناسنامه برای تعدادی از فرزندان فاقد شناسنامه در مراکز، پیگیری وضعیت تحصیلی فرزندان مراکز شبه خانواده، استفاده از کلاس های آموزشی و معلم خصوصی در مراکز و انجام مشاوره ها و کلاس های آموزشی مختلف به منظور رفع مشکلات فرزندان زیر حمایت را از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری برشمرد.

 

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار