موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
212190
۲۴ دی ۱۳۹۸

اقدام جالب قهرمانان المپیاد جهانی ریاضی برای سردار سلیمانی

دو برادر نوجوان که هر دو از قهرمانان المپیاد ریاضی جهان هستند برای قدردانی از فداکاری‌های شهید سردار سلیمانی دست به اقدام جالبی زدند.

به گزارش کودک پرس ، خبر شهادت سردار سلیمانی از همان لحظه انتشار همه را متاثر کرد. از پیر و جوان و زن و مرد در داخل و خارج از مرزها، همه به یاد این شخصیت بزرگوار سوگوار شدند.

این شخصیت بزرگ چه در زمان حیات و چه پس از شهادت همواره جریان ساز بود، رشادت‌های او در دوران ۸ سال دفاع مقدس و تلاش‌هایش برای پاکسازی منطقه از لوث وجود داعش، از او یک چهره جهانی مقاومت ساخت. مردم ایران نیز یکپارچه با حضور در مراسم تشییع و بدرقه این سردار شهید، مراسم قدردانی و سپاس را به جا آوردند.

در همین رابطه آرمان و آرش پوراروج دو برادر ۱۲ و ۱۶ ساله و قهرمان یکی از سخت‌ترین ماراتن‌های علمی در عرصه‌های جهانی به پاس جان نثاری‌ها و فداکاری‌های این سردار بزرگ و همرزمانش، تصمیم گرفتند نشان افتخارات خود را به خانواده شهید سردار سلیمانی تقدیم کنند.

آن‌ها هدف خود از این اقدام را زنده نگه داشتن یاد و خاطره سردار و ثبت فداکاری‌هایش در کتاب‌ها عنوان کردند تا راه این شهیدان برای همیشه ادامه داشته باشد.

 

 

آرمان درباره تصمیمش گفت: سردار سلیمانی برای کشور فداکاری‌های بسیاری انجام داده و در نگاه من شخصیت بزرگی است. روزی که من خبر شهادت او را شنیدم بسیار ناراحت شدم، سردار سلیمانی یک انسان بزرگ و شخصیتی جهانی است و برای کشور به ویژه در زمان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس رشادت‌های زیادی انجام داده است.

او افزود: سردار به ما آموخت که هیچگاه از تهدید دشمن نهراسیم و تا آخرین قطره خون از کشور و میهن عزیزمان دفاع کنیم. یاد سردار سلیمانی همواره در دل ما زنده خواهد بود.

 

آرش نیز با تایید گفته‌های برادرش، در ادامه گفت: شاید کمترین کاری که از دست ما برای جبران زحمات سردار سلیمانی‌ها بر‌می‌آید، تلاش مضاعف و پیشرفت روز افزون در عرصه‌های علمی است؛ ما با تلاش خود و رفع نیاز‌های مردم و پیشرفت کشور شاید بتوانیم گوشه‌ای ازحمات او را جبران کنیم.

گفتنی است آرمان مدال برنز مسابقات جهانی ریاضی ۲۰۱۹، مدال طلای مسابقات ریاضی ۲۰۱۹ چین، مدال طلای مسابقات علوم کشوری و آرش مدال برنز مسابقات جهانی ۲۰۱۷ تایلند را از آن خود کرده‌اند.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار