موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
212167
۲۳ دی ۱۳۹۸

انتشار مجموعه ۵جلدی با موضوع مشارکت اجتماعی برای خردسالان

یک نویسنده کودک و نوجوان گفت: باید آموزش دهیم که یک کودک چگونه باید در اجتماع خودش را نشان دهد تا برای فعالیت‌های گروهی داوطلب شود، همچنین باید مشارکت‌های اجتماعی کودکان را گسترش دهیم.

به گزارش کودک پرس ، بنفشه رسولیان نویسنده کودک و نوجوان درباره مجموعه ۵ جلدی کتاب «مهربانی ریزه میزه» اظهار کرد: مجموعه ۵ جلدی با عنوان «مهربانی ریزه‌میزه» با همکاری سازمان مشارکت شهرداری استان اصفهان تهیه و تنظیم شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

او ادامه داد: همچنین ۷ جلد کتاب با نشر نوشته، منتشر شده است که ترجمه‌ای برای گروه خردسال خواهد بود. ۷ جلد مجموعه کتاب ترجمه که سعی کردم ترجمه‌ها را به زبان شعر درآوردم، عنوان‌اش «بیا با هم» است. مثلاً بیا با هم آشپزی کنیم، بیا با هم باغبانی کنیم، بیا با هم خانه را تمیز کنیم و… که بیشتر هدف من از انجام این دو پروژه نشان دادن فعالیت‌های گروهی کودکان با همدیگر است.

رسولیان با توجه به اینکه موضوعات مجموعه «مهربانی ریزه‌میزه» درباره فعالیت‌های داوطلبانه است، گفت: این مجموعه ۵ جلدی موضوعش درباره کمک‌های داوطلبانه است که برای گروه سنی «الف و ب» تهیه و تنظیم شده و هر کدام با اسم «این دست‌ها» چاپ شده است. مثلاً «این دست‌ها در بوستان»، «این دست‌ها در مدرسه»، «این دست‌ها در خانه»، «این دست‌ها در خیابان» و «این دست‌ها در خانه مادربزرگ و پدربزرگ». همچنین هر کدام داستان خیلی کوتاه است که بچه‌ها در کمک با دیگران می‌توانند انجام دهند تا در سنین کودکی مشارکت و همکاری با دیگران را یاد بگیرند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه سال‌های زیادی آموزگار بودم و با کودکان سروکار داشتم، می‌دیدم که بچه‌ها در مشارکت و کارهای گروهی بسیار ضعیف هستند و برای فعالیت‌های دسته‌جمعی بی‌میل شدند و بیشتر فردیت‌گرایی را پیشه قرار دادند، همچنین با توجه به اینکه روز داوطلبانه در جهان داریم اما در ایران خیلی به این مسئله توجه نشده است، تصمیم گرفتیم یکسری فعالیت‌هایی انجام دهیم و به عنوان پایه‌گذاری مبحث برای گروه خردسال موضوعات را تنظیم کردیم.

این نویسنده کودک و نوجوان تصریح کرد: البته قرار است که با نشست‌ها و کارگاه‌های مختلف همراه با مربیان به آنان آموزش داده شود که چگونه این تعاملات و فعالیت‌های اجتماعی را به کودکان آموزش دهند. تمام سعی‌مان این است که موضوعات این ۵ جلدی در جامعه نهادینه شود. باید آموزش دهیم که یک کودک چگونه می‌تواند در اجتماع خودش را نشان دهد تا برای فعالیت‌های گروهی داوطلب باشد و مشارکت‌های اجتماعی کودکان را گسترش دهیم.

منبع: مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار