موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
212145
۲۳ دی ۱۳۹۸

۸۰۰ باشگاه کتابخوانی در خراسان رضوی ثبت شد

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۸۰۰ باشگاه در این استان طی چهار دوره برگزاری طرح ملی جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان به ثبت رسیده است.

به گزارش کودک پرس ، افشین تحفه‌گر افزود: جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی عنوان طرح پیشرو و پویا برای راه‌اندازی و فعال کردن باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در سراسر کشور است که هر سال به همت دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدارس و کتابفروشی‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال چهارمین دوره برگزاری طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی در کشور است که خراسان رضوی طی سه دوره گذشته با ثبت و فعالیت ۵۰۰ باشگاه رتبه نخست کشور را در این طرح از نظر کمی و کیفی به دست آورد.

وی گفت: در هر باشگاه دستکم ۱۵ نفر از کودکان و نوجوانان عضو می‌شوند که حدود ۱۰۰ کتاب برای مطالعه به آنان معرفی شده و می‌توانند این کتاب‌ها را از کتابفروشی‌های مشارکت کننده در این طرح با ۵۰ درصد تخفیف خریداری کنند.

تحفه‌گر افزود: فرآیند ثبت باشگاه‌ و آغاز فعالیت آن از تیر ماه بوده و هر تسهیلگر مسوولیت یک باشگاه را برعهده می‌گیرد و این باشگاه‌ها فعالیت خود را در مهدهای کودک و مدارس با کتابخوانی و بحث و تبادل نظر در باره آن انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در ابتدای تیر ماه نشست آموزشی برای حدود ۶۰ نفر از مربیان در این استان برگزار شد تا هدایتگران اعضای باشگاه‌ها در طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی خراسان رضوی باشند.

وی گفت: در این باشگاه‌ها به جز کتابخوانی بخش‌های دیگری مانند نامه به نویسنده، اقدامات ابتکاری و خلاقانه، تهیه آزمون، ساخت فیلم‌های موبایلی توسط تسهیلگران طراحی و اجرا می‌شود.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: مهلت ارسال آثار و مستندات شرکت کنندگان در چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان که از اواخر خرداد ماه سال جاری آغاز شده است تا ۲۵ دی ماه جاری بود که به دلیل بروز مشکلات در ثبت باشگاه‌ها و دسترسی به اینترنت و همچنین درخواست‌های مکرر تا ۱۰ بهمن ماه امسال تمدید شد.

وی ادامه داد: داوری آثار رسیده از شهرستان‌ها از ۱۱ تا ۱۵ بهمن ماه و داوری نهایی از ۱۹ بهمن ماه آغاز خواهد شد.

منبع: ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار