موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
212064
۲۲ دی ۱۳۹۸

دهه هشتادی‌ها از قاسم سلیمانی می‌گویند

دهه هشتادی‌ها که نسل جوان و نوجوان امروز ایران را تشکیل می‌دهند، امروز با حضور گسترده در آیین تشییع پیکر مطهر سردار شهید قاسم سلیمانی در تهران و سر دادن فریاد «انتقام ، انتقام»، به خونخواهی این سردار بزرگ مقاومت برخاسته و با عزمی راسخ بر تداوم راه شهیدان پای می‌‌فشارند.

به گزارش کودک پرس ، خیل عظیمی از عزاداران و افرادی که برای تشییع پیکر مطهر شهید سردار سلیمانی به خیابان های تهران آمده اند را دهه هشتادی ها را تشکیل می دهند؛ برخی از دهه هشتادی امروز گروهی آمده اند و همگام با سایر تشییع کنندگان شعار« خامنه ای ای امام، انتقام انتقام» سر می دهند.

نوجوان ۱۷ ساله ای که دوستانش او را حامد صدا می زنند، شعارهای «الله اکبر»، «مرگ بر آمریکا»، ‌ «مرگ بر اسرائیل»، «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» را بلند می گوید و سایر دوستان و تشییع کنندگان نیز پس از او شعار می دهند.

از او می پرسم سردار را می شناسی؟ می گوید:‌ سردار دلها، ‌دلهای مردم ایران و آزادگان جهان را باد دگر زنده کرد؛ این حیات دوباره برای قلب ها برای مسلمین لازم بود که خداوند آن را با شهادت مرد بزرگ، سردار قاسم سلیمانی محقق کرد.
او همانطور که شعار می دهد؛ ادامه می دهد؛ راه سردار و منش سردار در نزد ما جوانان ایرانی زنده است و ترور نمی تواند او را از ما بگیرد؛ ‌ ترامپ هرگز گمان نمی کرد که خطر «شهید سلیمانی» از خطر «سردار سلیمانی» برای استکبار بیشتر باشد.
حامد می گوید:‌ سران استکبار درسی فراموش نشدنی از سربازان اسلامی خواهند دید؛ درسی که تا ابد آنان را بر سر جای خود بنشاند.

«امیرمحمد سلمانی»؛ نوجوان دیگری است که در خیابان انقلاب اسلامی به سوی میدان آزادی در حرکت است؛ ‌ او که متولد سال ۸۸ و ۱۰ ساله است با سربند سبز رنگ «یا قاسم ابن الحسن» در آیین تشییع حاضر شده است؛ او در حالی که تصویری از سردار سلیمانی در دست دارد می گوید: آمریکا می خواهد ما ناتوان باشیم اما با علم آموزی و ادامه دادن راه سردار سلیمانی تلاش می کنیم که آنها را شکست بدهیم.

«ریحانه» دختر ۱۳ ساله و با حجاب چادر است که مادر بزرگش را همراهی می کند؛ او دست مادر بزرگ را در دست گرفته و همراه خیلی عظیم جمعیت، در خیابان انقلاب حدفاصل استاد نجات اللهی تا چهار راه ولیعصر گام بر می دارد؛  گاهی بغض می کند و دوست دارد زودتر به دانشگاه تهران برسد.
همراه با سایر تشییع کنندگان «شعار لا اله الا الله» سر می دهد و می گوید:‌ فرزند یکی از شهدای مدافعان حرم را می شناسم،   هر وقت از پدرش صحبت می کند همه ما غمگین می شویم و دوست داریم که او هیچوقت غمگین نباشد.
اما بعد از اینکه سردار سلیمانی شهید شد، او دوباره ناراحت و غمگین بود؛ امروز من آمده ام تا فرزندان شهدا بدانند که تنها نیستند و ما با آنها همراه هستیم و نباید نگرانی به دلشان راه بدهند.
این دختر ۱۳ ساله می گوید همه ما برای حفظ دین اسلام، مسئولیت داریم و باید از هر راهی که می توانیم به مسئولیت خود نسبت به دین اسلام عمل کنیم.
او از حضرت رقیه، ‌ دختر سه ساله امام حسین(علیه‌السلام)  یاد می کند و می گوید: درست است که در خانواده اهل بیت به دنیا نیامده ایم اما آنها  الگوی ما هستند و باید طوری عمل کنیم که در آخرت مدیون آنها نباشیم.

«نیما خادمی» نوجوان ۱۲ ساله ای است که با لباسی با طراحی لباس ارتش جمهوری اسلامی به خیابان آمده است تا در تشییع پیکر مطهر شهید شرکت کند؛ او هم می گوید ما هیچ وقت سردار سلیمانی را از نزدیک ندیدیم اما از فیلم ها و عکسهایی که از او منتشر شده است؛ فهمیدیم که او و دوستانش برای امنیت کشور و زنان و کودکان تلاش زیادی کردند.
وی گفت:‌ ما انتقام قطره قطره خود شهید سلیمانی و سایر شهدا را از آمریکا می گیریم و از خدا می خواهیم که ما بتوانیم برای امام زمان سرباز خوبی باشیم و بتوانیم به جای سردار سلیمانی به اسلام خدمت کنیم.

«محمدسینا» نوجوان دیگری است که به همراه خانواده در خیابان ولیعصر به سمت خیابان انقلاب در حرکت است،  کوله پشتی مدرسه خود را به همراه دارد و عکس سردار سلیمانی را بر روی کوله پشتی خود نصب کرده است، اظهار داشت: ما آماده ایم که ما را به میدان جنگ بفرستند.

او که متولد سال ۸۶ است، گفت:‌ مادرم به من گفته است که ما باید از سرزمین و خانواده های خود دفاع کنیم؛ تاکنون سردار سلیمانی و سایر سربازان این کار را انجام می دادند اما بعد از شهادت سردار سلیمانی، باید بقیه مردم ایران راه او را ادامه بدهند و از سرزمین و مردم ضعیف دفاع کنند.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه، سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابو مهدی مهندس از فرماندهان مقاومت عراق پس از عمری مجاهدت در فرودگاه بغداد توسط آمریکای جنایتکار به شهادت رسید.

پیکر مطهر سپهبد شهید سردار سلیمانی و همراهانش امروز دوشنبه، بعد از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب در دانشگاه تهران، ‌به سمت میدان آزادی تشییع شد.

پیکر سردار سلیمانی پس از تشییع در تهران به قم و سپس به کرمان منتقل می شود تا فردا سه شنبه در  گلزار شهدای کرمان آرام گیرد.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار