موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
212027
۲۱ دی ۱۳۹۸

ایران به کشور پیشرو در بحث حقوق کودک می‌شود

رئیس انجمن مددکاران ایران گفت: ایران به کشور پیشرو در بحث حقوق کودک تبدیل می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، سیدحسن موسوی‌چلک در حاشیه سفر به مازندران با بیان اینکه دبیرخانه همایش بین‌المللی حقوق کودک از سال گذشته به همت وزارت دادگستری فعال شد، اظهار کرد: فعالیت این  دبیرخانه با همکاری انجمن‌های مرتبط با حوزه حقوق، دانشگاه شهید بهشتی و تعدادی از نهاد دولتی و غیردولتی و همچنین انجمن مددکاران ایران سازوکار برگزاری این کنگره بین المللی با محوریت حقوق کودک برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود:  این همایش که در سطح خوب بین‌المللی با حضور مقامات داخلی و خارجی برگزار می‌شود، کمک خوبی در جهت حمایت از حقوق کودک و لزوم توجه بین‌المللی به این مقوله است.

رئیس انجمن مددکاران ایران با تاکید بر موفقیت فزاینده تحرکات حمایتی از حقوق کودکان با اجرای چنین همایش‌های موثری گفت: لازم است کارهایی که در این حوزه تاکنون انجام شد بررسی و ارزیابی شده و یافته‌های علمی جدید مرتبط با حقوق کودک چه در سطح داخلی و خارجی به نقد گذاشته شود.

موسوی افزود: محتوای علمی این گونه برنامه ارتقای سطح علمی و دانش حقوقی فعالین حقوق کودکان کمک ‌کند زیرا اگر ما کار خوبی انجام دادیم بقیه هم حتما کارهایی انجام دادند که می‌تواند به ما در جهت سیاستگذاری‌ها و قانونگذاری‌ها ایده دهد.

 رئیس انجمن مددکاران ایران ادامه داد: حضور مهمانان خارجی و فعال اجتماعی فرصت مغتنمی است که می‌تواند جهت بررسی یافته‌ها و پژوهش‌ها در این کنفرانس باشد.

 

این فعال حقوق کودکان در خصوص سطح فعالیت‌های ایران در خصوص حمایت از حقوق کودکان گفت: تاکنون سنجش رفاه اجتماعی کودک به معنای عام آن انجام نشد اما از سال‌های گذشته با انجام و اجرایی شدن برخی فعالیت‌ها از جمله برنامه اورژانس اجتماعی، قانون سال ۸۰ در خصوص کودکان و تصویب لایحه اطفال و نوجوانان که تازگی صورت گرفته و به قانون تبدیل شدن آن ایران را به‌ زودی به یکی از پیشروترین کشورها در حوزه حقوق کودک تبدیل می‌شود.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار