موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
211946
۱۹ دی ۱۳۹۸

۱۲۰ کودک خیابانی در خوی جمع‌آوری شدند

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار خوی گفت: با اجرای طرح ساماندهی کودکان خیابانی در این شهرستان، ۱۲۰ کودک کار و خیابانی جمع‌آوری شدند.

به گزارش کودک پرس ، امیر تیموری افزود: برای حل معضل کودکان کار و خیابانی در خوی تدابیری اندیشیده شده و نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی موظف به اجرای برنامه شناسایی، جمع‌آوری، پذیرش و آموزش کودکان کار و خیابانی در مراحل مختلف شده‌اند.

وی اظهار کرد: در شهرستان خوی ۷۵ کودک بی سرپرست و بد سرپرست تحت پوشش مراکز بهزیستی بوده و با همکاری خیرین نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت سه مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در خوی اظهار کرد: این تعداد شامل ۲ مرکز نگهداری برای دختران ۶ تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال و یک مرکز برای کودکان پسر ۶ تا ۱۲ سال است.

کودکان خیابانی به عنوان یک مساله اجتماعی و جهانی از معضلات شایع شهرها به شمار می رود؛ مطابق تعاریف جهانی، کودک خیابانی فرد کمتر از ۱۸ سال تمام است که به صورت محدود یا نامحدود در خیابان به سر می‌برد، اعم از کودکی که هنوز با خانواده خود تماس دارد و از سرپناه برخوردار است یا کودکی که خیابان را خانه خود می‌داند و رابطه او با خانواده به حداقل رسیده است.

آمار دقیقی از کودکان کار در آذربایجان غربی وجود ندارد ولی بهزیستی این کودکان را تحت حمایت قرار می دهد.

منبع: ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار