موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
211939
۱۹ دی ۱۳۹۸

۷۸هزار کودک شهر ری تحت پوشش طرح آمبلیوپی

اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در شهرستان ری به عنوان یکی از اقدامات پیشگیری از معلولیت با پوشش ۸۲ درصدی در حال اجراست.

به گزارش کودک پرس ، مدیر بهزيستي شهرستان ري در بازدید از پایگاه اجرای طرح  آمبلیوپی (تنبلی چشم ) گفت: با راه اندازی 29 پایگاه ثابت و 78 پایگاه سیار (ایچارت) در مناطق مختلف 78 هزار كودك 3 تا 6 سال در طرح پيشگيري از تنبلي چشم از ابتداي سال جاري تا پايان آذر ماه  معاينه شدند كه  6 هزاركودك مشكوك به تنبلي چشم تشخيص داده شد و این طرح بخاطر استقبال خانواده ها تا پایان دی ماه سال جاری ادامه دارد .

علی نعمتی با بيان اينكه طرح پيشگيري از تنبلي چشم با هدف  پیشگیری از اختلات  بینایی در كودكان انجام مي شود اظهار داشت :طبق آمارسازمان بهداشت جهانی در هر دقیقه ۵ نفر در دنیا نابینا می شوند و یکی از بیماریهای چشمی که حدود ۵ درصد مردم جهان را گرفتار  می کند آمبلیوپی است.

 نعمتی با اشاره به اینکه این طرح امسال در پایگاههای  شهری و روستایی درسطح شهرستان در حال اجراست، افزود: در اجرای این طرح  که درمهدهای کودک وپایگاه های سنجش بینایی اجرا می شود ، اپتومتریست ها و چشم پزشک هم همکاری دارند.

مدیر بهزيستي شهرستان ري گفت : تنبلي چشم تا سن زيرهفت سال قابل درمان است و براين اساس خانواده ها بايد تا قبل از  اين سن با معاينه دقيق چشم  كودكان از بروزهرگونه عارضه غيرقابل جبران در بزرگسالي جلوگيري كنند.

وي عنوان كرد: دراين طرح با استفاده از معاينات پزشكي و تجهیزات  تخصصي، كودكان غربالگري شده و افراد داراي بيماري‌هاي چشمي شناسايي و براي درمان به پزشكان متخصص معرفي مي شوند.

نعمتی گفت: طی غربالگري تنبلي چشم ومعاينه كودك، در صورت مشكوك بودن،  ارجاع به متخصص بينايي‌ سنجي و درنهایت در صورت  احتمال وجود اختلالات بينايي با ارجاع به متخصص چشم پزشك، اقدامات به انجام می رسد.

وي يادآور شد: اجراي طرح غربالگري تنبلي چشم در سراسر كشور  دنبال مي‌شود كه مي تواند موجب پيشگيري از بروز نابينايي و كم بينايي در كودكان، كاهش معلوليت در جامعه و هزينه هاي ناشي از بروز معلوليت نابينايي و درمان آن گردد.

علی نعمتی  در پایان از رایگان بودن مراحل  مختلف طرح برای کودکان  نیاز مند خبر داد.
منبع: روابط عمومی بهزیستی
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار