موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
211930
۱۹ دی ۱۳۹۸

استقبال ۶۰۰ ناشر از نمایشگاه کتاب استان همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از استقبال ۶۰۰ ناشر از نمایشگاه کتاب همدان خبر داد و گفت: ۱۳ ناشر همدانی در نمایشگاه کتاب همدان حضور خواهند داشت.

به گزارش کودک پرس ، احمدرضا احسانی در نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب همدان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: این شهید بزرگوار از هیچ تلاشی برای دفاع از کشور و مقاومت در برابر توطئه ها دریغ نکرد.

وی در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه نمایشگاه سراسری کتاب از ۱۸ تا ۲۳ دی‌ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب یکی از وظایف ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شمار می رود.

احسانی ادامه داد: آشنایی مردم با تولیدات نشر جدید، بسترسازی برای آشنایی و ارتباط اقشار مختلف مردم با فرهنگ کتاب‌خوانی و فراهم شدن فضایی برای تبادل نظر بین اهالی فرهنگ و هنر از جمله ویژگی های برگزاری نمایشگاه است.

 

استقبال ۶۰۰ ناشر از نمایشگاه کتاب همدان

وی با اشاره به کمبود اعتبارات فرهنگی، یادآور شد: تمام برنامه‌ها با دست خالی برگزار می‌شود؛ اما با این وجود نمایشگاه با استقبال ۶۰۰ ناشر و با اختصاص اعتبارات در شرایط فعی اقتصادی پیش بینی شده است.

احسانی با بیان اینکه ۱۸۰ ناشر در نمایشگاه دوازدهم حضور دارند، خاطرنشان کرد: ۹۰ ناشر تخصصی کودکان و نوجوانان برای شرکت در نمایشگاه ثبت نام کردند و با توجه به اینکه همدان پایلوت برگزاری برنامه های تخصصی کودکان و نوجوانان است، به این بخش توجه جدی صورت گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اجرای برنامه های متعدد در حوزه مختلف فرهنگی هنری استان، گفت: فرهنگ و هنر استان نباید تعطیل بماند و با توجه به این موضوع، برنامه ها با صرفه جویی در هزینه ها به مرحله اجرا می‌رسد.

وی ادامه داد: تلاش ما این بوده که برنامه ها با کیفیت برگزار شود و کمبود اعتبارات و امکانات، منجر به کاهش کیفیت برنامه‌ها نشود؛ بنابراین در نمایشگاه کتاب نیز سعی شده سطح کیفی بالای آن مشهود باشد.

 

احسانی با بیان اینکه فرهنگ مجموعه‌ای گسترده است، یادآور شد: بسیاری از مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در زیرمجموعه فرهنگ قرار دارند؛ تنها یک دستگاه نمی تواند توسعه فرهنگی را پیش ببرد و همه در این زمینه مسئولیت دارند.

وی افزود: تمام دستگاه های استان در بخش فرهنگ و هنر  باید به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یاری برسانند اما در نمایشگاه کتاب همکاری چندانی را از سوی دستگاه ها شاهد نیستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه نمایشگاه یک برنامه شاخص فرهنگی است، اظهار کرد: این برنامه برای تمام اقشار پیش بینی شده و تلاش ما این است که نمایشگاه با قدرت و با کیفیت برگزار شود اما با این وجود جز چند دستگاه محدود، سایر ادارات کمکی نکردند و ستاد استانی نمایشگاه نیز برگزار نشد.

 

رونق بازار نشر با برگزاری نمایشگاه

وی هدف برگزاری نمایشگاه کتاب را رونق بخشی به بازار نشر و افزایش شاخص های فرهنگی استان عنوان کرد و افزود: آسیب شناسی برگزاری نمایشگاه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: نمایشگاه از ساعت ۹ تا ۱۲  ۱۵ تا ۲۰ برگزار خواهد شد که در صورت استقبال مردم، ساعت نمایشگاه تمدید می شود.

وی از پیش‌بینی ایاب و ذهاب دانش آموزان به نمایشگاه خبر داد و افزود: آشنایی کودکان و نوجوانان با کتاب و نمایشگاه در توسعه فرهنگی این قشر اثرگذار خواهد بود.

احسانی با بیان اینکه ۵۹۴ ناشر متقاضی حضور در نمایشگاه بودند، یادآور شد: ۳۰۰ ناشر به صورت مستقیم و برخی به صورت نمایندگی از استان‌های تهران، همدان، قم، گیلان، مشهد  و قزوین در نمایشگاه حضور دارند.

 

حضور ۱۳ ناشر همدانی در نمایشگاه دوازدهم

وی بابیان اینکه ۱۳ ناشر از همدان در نمایشگاه مشارکت دارند، تصریح کرد: با توجه به هزینه‌های سنگین کتاب، ۱۰ درصد تخفیف بن‌کارت‌ها و ۱۰ درصد تخفیف ناشران پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در صورت افزایش میزان فروش ناشران در دو روز اول، تخصیص بن نیز افزایش خواهد یافت، یادآور شد: جشنواره هنرهای تجسمی استان همدان پس از ۳ سال احیا شد و بر اساس عدالت فرهنگی، این جشنواره در کبودراهنگ برگزار شد.

وی همچنین تصریح کرد: جشنواره ادبی سال پس از دو سال، امسال برگزار خواهد شد که یکی از شهرستان‌ها میزبان این جشنواره خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: یادواره سید جمال الدین اسدآبادی همزمان با افتتاح یادمان این شخصیت بزرگ در نیمه دوم اسفندماه برگزار می شود.

وی با تأکید بر اینکه انجمن های فرهنگی هنری اسدآباد در خانه هنرمندان این شهرستان گردهم آمدند، یادآور شد: در چندماه آینده با اختصاص اعتبارات و تأمین تجهیزات، سینمای روباز اسدآباد راه اندازی خواهد شد.

 

احسانی افزود: برگزاری جشنواره موسیقی فجر در دهه فجر و اکران فیلم های جشنواره فیلم فجر نیز از دیگر برنامه های آتی استان تا پایان سال است.

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار