موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
211868
۱۸ دی ۱۳۹۸

شرایط خوبی در تولید کتاب کودک نداریم

رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان گفت: متاسفانه ناشران فقط کتاب‌های پر زرق و برق تولید می‌کنند، این در حالی است که رسالت ناشر، ارتقای دانش مخاطبان است.

به گزارش کودک پرس ، عبدالعظیم فریدون، رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان در نخستین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی کتاب کودک و نوجوان با موضوع «تجربیات و بررسی چالش‌ها در تولید کتاب کودک و نوجوان» که به همت انجمن ناشران کودک و نوجوان استان قم برگزار شد، به بررسی چالش‌ها در تولید کتاب و ارائه تجربیات پرداخت و بیان کرد: از ابتدای انقلاب، کتاب کودک و نوجوان فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده که دهه هفتاد را می‌توان اوج آن عنوان کرد.

فریدون ادامه داد: کتاب کودک از دهه 80 به تدریج از نظر محتوی و تصویر افول کرد و کم، کم تیراژ آن نیز کاهش یافت.

رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان با تاکید بر اینکه اکثر متولیان فرهنگی اهتمام جدی به حوزه کتاب کودک و نوجوان نکرده‌اند، گفت: امروزه کتاب‌های کودک نه ساختار محکم، نه پیام مناسب و نه محتوی خوبی دارند و بیشتر به ظاهر کتاب توجه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه چهار هزار ناشر کودک در کشور فعالیت می‌کنند، افزود: متاسفانه در برخی سال‌ها در رویداد کتاب سال حتی یک کتاب کودک خوب وجود نداشته که این نشان از عدم برنامه‌ریزی و نبود برنامه مدون است.

فریدون با اشاره به اینکه تعداد کتاب‌های خوب کودک و نوجوان در کشور کافی نیست، تصریح کرد: عدم استقبال خانواده‌ها از کتاب کودک باید آسیب‌شناسی شود و ساماندهی این وضعیت در اولویت قرار گیرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان با اشاره به اینکه ناشران بر اساس ذائقه مردم کتاب تهیه می‌کنند، گفت: متاسفانه شرایط به‌گونه‌ای است که ناشران فقط کتاب‌های پر زرق و برق تولید می‌کنند و این درحالی است که رسالت ناشر، ارتقای دانش مخاطبان است.

 

وی در پایان بیان کرد: وضعیت نشر کودک و نوجوان نیازمند سیاست‌گذاری و حمایت جدی است تا بیش از این بین کودکان و نوجوانان با کتاب فاصله ایجاد نشود.

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار