موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
211865
۱۸ دی ۱۳۹۸

فعالیت ۳۸ خانه کودک و نوجوان در اصفهان

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: ۳۸ خانه کودک و نوجوان در استان اصفهان وجود دارد که به شکل شبانه‌روزی با داشتن حدود ۴۸۰ تحت پوشش در سراسر استان زیرنظر بهزیستی فعالیت دارند.

به گزارش کودک پرس ، مجتبی ناجی در خصوص مراکز نگهداری کودک و نوجوان بهزیستی، اظهار کرد: این مراکز مختص کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال هستند که نگهداری از آنها به دلیل بی‌سرپرستی یا بدسرپرستی به بهزیستی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه ۳۸ خانه کودک و نوجوان در استان اصفهان وجود دارد، افزود: تنها در شهر اصفهان ۱۶ خانه کودک و نوجوان وجود دارد که این مراکز به شکل شبانه‌روزی با داشتن حدود ۴۸۰ کودک و نوجوان در سراسر استان زیرنظر بهزیستی فعالیت دارند که خدمات روزمره مانند تحصیل، مسائل رشدی و فرهنگی و به طور کل امور زندگی آنها در این مراکز دنبال می‌شود.

“امین موقت” روشی برای خانواده‌دار شدن کودکان بی‌سرپرست 

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به وجود این مراکز در ۱۸ شهرستان استان اصفهان، تصریح کرد: دختران تا سن ازدواج و پسران تا سن ۱۸ سالگی و بعد از دوره سربازی در این مراکز زندگی می‌کنند که با رسیدن به این سن به مراکز اشتغال معرفی شده و با پرداخت هزینه ترخیص معمولا توان زندگی مستقل در آنها ایجاد می‌شود.

وی اظهار کرد: مدت حضور کودکان بدسرپرست با تعیین وضعیت شدن والدین‌شان مشخص است اما کودکانی که به دلیل مهجوریت، بیماری روانی یا دیگر موارد با رای دادگاه سلب حضانت شده‌اند معمولا تا سن ۱۸ سالگی یا دوره توانمندی که بتوانند زندگی مستقلی داشته باشند در این خانه‌ها سکونت خواهند داشت.

ناجی با اشاره به اینکه سرانه کمک بهزیستی به خانه‌های کودک و نوجوان ۴۰۰ هزار تومان است، اظهار کرد: کودکان ساکن در این مراکز به طور موقت به فرزندخواندگی واگذار می‌شوند و اگر خانواده‌ای داوطلبانه علاقمند به سرپرستی موقت این کودکان هستند می‌توانند این امر را به شکل امین موقت انجام دهند چرا که هیچ جایی برای این کودکان نمی‌تواند مانند محیط خانواده باشد و حتی خانواده موقت بهتر از نداشتن آن است.

منبع: ایمنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار