موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
211859
۱۸ دی ۱۳۹۸

لقب جالب دختر نوجوان مازندرانی به حاج قاسم؛ الماسی که تکرار نمی‌شود

لقب جالب دختر نوجوان مازندرانی از بین دیگر القاب نوجوانان این استان به حاج قاسم این بوده که الماسی که تکرار نمی‌شود.

به گزارش کودک پرس ، ،صبحگاه جمعه سیزدهم دی‌ماه 98 همه در خواب بودیم، خواب آرامی که امنیتش را به پشتوانه مردان با غیرتی مدیون هستیم، مردانی که هنوز نسل امروز وجود نداشت تا به دشمن خبیث اجازه تجاوز به خاک میهن طی دوران جنگ هشت ساله ایران و عراق بدهند.

مردانی که یکی یکی همرزمانشان جلوی چشم‌هایشان و در آغوش‌شان غرق در خون به لقا الله پیوستند و حسرت رفتن را بر دل‌هایشان برجای گذاشته بودند آن گونه که در اروندکنار خالصانه از خدا و شهدای جنگ خواستار پیوستن به آنها شدند.

آنهایی که با آمدن نسل امروزی هنوز پس از گذشت 30 سال از پیروزی در جنگ تحمیلی خود را یک سرباز می‌دانند تا به وظیفه‌شان همان خدمت به نظام و مردم بپردازند. مردانی که عناوین متعدد سرداری، سپهبدی، ژنرالی را کنار گذاشته و با یک عنوان فرماندهی گوش به ولایت امرشان، به حفاظت از مرزهای کشورشان و ایجاد امنیت از نظام سینه سپهر کردند.

سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی همان فرماندهی است که صبحگاه جمعه خواب بودیم، بیدار بود. بیداری که یک خاورمیانه به امنیت بیداری اش در خواب بود. بیداری ای که دشمنان اسلام خوف از بیداری حاج قاسم داشتند که به گفته دخترش زینب “ترامپ می ترسید رو در رو با حاج قاسم بجنگد از پشت موشک زد”.

حاج قاسمی که با نشان دست بریده ساقی کربلا باعث بیداری نه تنها یک کشور بلکه کشورهای متعدد خاورمیانه شد تا بزرگ‌ترین شیاطین زمانه از این بیداری بترسند. سردار دل‌هایی که در وصیت نامه‌اش آورد تا بر روی قبرش هیچ عناوینی غیر از یک سرباز وطن نوشته نشود و هنگام حفاظت از خاک میهنش و زمان حضورش در سوریه، عراق و غیره باعث خوشحالی‌شان می‌شد که صدایش بزنند “حاج قاسم”.

سردار شهیدی که این روزها پس از شهادتش با القابی چون شهید زنده، ذوالفقار سیدعلی و اسطوره دل‌ها می‌شنوید.

به میان نوجوانان مازندرانی رفتیم و پرسیدیم که به‌عنوان یک نوجوان نظام جمهوری اسلامی ایران چه لقبی را به مالک اشتر زمانه خود می‌دهند، نوجوانانی که همه حاج قاسم سلیمانی را با افتخار بر سر زبان می‌آوردند.

 

پسر نوجوان 17 ساله یکی از شهرهای ساحلی خطه سر سبز مازندران با بیان اینکه حاج قاسم را همه مردم می‌شناسند، افزود: سردار یکی از بزرگ‌ترین قهرمان زندگی ما بود، زندگی هر نوجوان ایرانی است.

وی با تاکید بر اینکه از زمان شهادتش همه مردم دل‌شان درد گرفته است، عنوان کرد: یکی از شهیدانی که برای همه ما اسوه و الگو در زندگی شد و مردم ایران همیشه در زندگی‌شان مدیون ایشان هستند.

دختر نوجوان 17 ساله آملی نیز سردار سلیمانی را شجاع‌ترین مرد جهان نامید و گفت: مردی که فقط برای ایران نمی‌جنگید، مرزی برای دفاع از مظلومان نداشت بلکه برای همه می‌جنگید، خالصانه بود و برای خدا کار می‌کرد.

 

پسر 16 ساله شهر امامزاده عبدالله در مورد حاج قاسم گفت: یکی از فرماندهان قوی کشور بود که از مرزها دفاع می‌کرد و اجازه نمی‌داد بیگانگان به داخل کشور ایران وارد شوند.

دختر خانم نوجوان دیگری از آمل حاج قاسم را یک پناهگاه برای دین اسلام و شیعیان جهان عنوان و مطرح کرد: کسی که از همه چیزش برای اسلام مایه گذاشت. آن پسر نوجوان 16 ساله شهر امامزاده عبدالله مهم‌ترین لقب برای حاج قاسم به عنوان یک نوجوان ایرانی اسطوره دانست.

دختر نوجوان 17 ساله آملی سردار سلیمانی را سردار دل‌ها نامید. پسر نوجوان 17 ساله یکی از شهرهای ساحلی خطه سر سبز مازندران بهترین لقب حاج قاسم را بزرگ‌ترین الگو قهرمان ملی عنوان کرد. دختر خانم 17 ساله آملی نیز سردار را الماسی بین همه سرداران لقب داد که دیگر تکرار نمی‌شود، یعنی الماسی که دیگر تکرار نمی شود.

 

انتقام سخت این روزها تنها درخواست یک ملت ایران از شیاطین زمانه برای پایمال نشدن خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و بسیاری از شهدای مدافعان حرم است، گرچه نامش در اذهان و یادش در دل‌ها تا ابد می ماند.

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار