موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
211819
۱۷ دی ۱۳۹۸

پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در خمین

طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای پنج هزار کودک سه تا ۶ ساله در خمین هدفگذاری شده که تاکنون سه هزار و ۲۰۰ نفر بینایی سنجی شدند.

به گزارش کودک پرس ، رئیس اداره بهزیستی خمین گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای پنج هزار کودک سه تا ۶ ساله در خمین هدفگذاری شده که تاکنون سه هزار و ۲۰۰ نفر بینایی سنجی شدند.

خانجانی افزود: صد و ۳۰ کودک مشکوک به تنبلی چشم با اجرای طرح پیشگیری در این شهرستان شناسایی و به متخصص ارجاع داده شدند.

وی یادآور شد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان تا بهمن امسال در۲۵ پایگاه سیار و چهار مرکز ثابت در مهدهای کودک، یک مجتمع پیشگیری، مراکز درمانی روستایی نظیر خانه‌های بهداشت و مساجد اجرا می شود.

 

رئیس اداره بهزیستی خمین  با بیان اینکه کودکان معاینه شده‌ای که وضعیت بینایی چشم آنها مشکوک تشخیص داده شود به سطح دوم (بینایی‌سنج) انتقال پیدا می‌کنند، اظهار داشت: والدین برای مشارکت در این طرح با در دست داشتن اصل شناسنامه کودک، به پایگاه‌های تعیین شده مراجعه کنند.
خانجانی سن طلایی تشخیص و درمان تنبلی چشم را قبل از ۶ سالگی بیان کرد و افزود: والدین باید کودکان خود را هر سال یک بار برای معاینه به پایگاه سنجش بینایی ببرند.

به گفته وی، کودکان مشمول این طرح در سه مرحله شامل غربالگری اولیه و بینایی‌سنجی شرکت و در صورت حاد بودن به چشم پزشک ارجاع داده می‌شوند.

 

پیشگیری از تنبلی چشم و اختلال های بینایی به عنوان یکی از اهداف سازمان بهداشت جهانی تا سال ۲۰۲۰ تعیین شده‌است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار