موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
211778
۱۷ دی ۱۳۹۸

لبخندی که بر لبان ۶۸ کودک بیمار خراسان شمالی نشست

فعالیت یک موسسه خیریه در خراسان شمالی لبخند را بر لبان ۶۸ کودک و نوجوان بیمار، که از مشکلات مختلف لب شکری، شکاف کام، کجی ستون فقرات، سوختگی و جراحی قلب رنج می‌برند، نشانده است.

به گزارش کودک پرس ، مسوول مددکاری موسسه خیریه زنجیره امید خراسان شمالی هدف از تاسیس و فعالیت این مؤسسه را ارائه خدمات پزشکی و درمانی به کودکان و نوجوانان بی بضاعت زیر ۱۸ سال عنوان کرد که از بیماری های قلبی، ارتوپدی و ناهنجاری های ترمیمی دچار رنجش هستند.

سهیلا پیدا افزود: تا کنون حمایت از ۱۴ تن از افراد دچار سوختگی شامل هشت دختر و ۶ پسر، ۱۹ فرد با عارضه کجی ستون فقرات شامل هشت دختر و ۱۱ پسر و ۱۱ کودک دچار عارضه لب شکری شامل هفت دختر و چهار پسر از جمله خدمات این موسسه در استان بوده است.

وی با اشاره به حمایت از سه کودک مبتلا به عارضه شکاف کام نیز اظهار داشت: همچنین ۲۱ کودک شامل ۱۱ دختر و ۱۰ پسر که نیاز به جراحی قلب داشتند از خدمات و حمایت های این موسسه برخوردار شده اند.

 

پیدا با اشاره به اینکه تمامی هزینه های جراحی این کودکان به صورت رایگان و توسط موسسه تامین می شود، خاطرنشان کرد: این بیماران هیچ گونه هزینه درمانی را در طول دوره درمان متحمل نمی شوند و جراحی ها به صورت کاملا رایگان انجام می شود.

وی یادآور شد: به تمامی نقاط شهری و روستایی اعلام کرده ایم که هرکس در هر جایی دچار این مشکلات است می تواند با مراجعه به موسسه که در انجمن ام اس بجنورد مستقر است، ضمن دریافت خدمات مددکاری در هماهنگی با بیمارستان ها از خدمات جراحی رایگان بهره مند شده و برای درمان اقدام کند.

مسوول مددکاری موسسه خیریه زنجیره امید در خراسان شمالی ضمن دعوت از خیران برای کمک به این بیماران به ویژه در تامین هزینه های رفت و آمد، گفت: این موسسه به هر بیماری که از هر جای کشور نیازمند کمک باشد خدمات لازم را ارائه می دهد و حتی هزینه های رفت و آمد بیماران را نیز تامین می کند.

 

وی اظهار داشت: فعالیت های این موسسه به ۲ بخش درمانی و آموزشی تقسیم می‌شود که فعالیت‌های درمانی این موسسه در سه حوزه فوق تخصصی جراحی قلب، ارتوپدی و ترمیمی اطفال صورت می‌گیرد.

پیدا گفت: فرایند درمان در موسسه زنجیره امید شامل پنج مرحله معرفی بیمار، تشکیل پرونده، استعلام محرومیت بیمار، معاینه بیمار توسط پزشک و در صورت نیاز انجام جراحی‌ است.

وی خاطرنشان کرد: راه‌های مختلفی برای یاری رساندن به این موسسه برای افراد علاقه‌مند پیش‌بینی شده که یکی از این راه‌ها عضویت در این موسسه به عنوان داوطلب و کمک‌رسانی در زمینه‌های مختلف از قبیل مشارکت در امور خدماتی و اجرایی، کمک‌های فکری و مدیریتی، خدمات فنی و مهندسی و بهداشتی و درمانی است.
وی از دیگر راه‌های کمک به موسسه زنجیره امید را پرداخت‌های مالی عنوان کرد که در درگاه اینترنتی این موسسه امکان پرداخت برخط (آنلاین) هم در نظر گرفته شده است.

 

موسسه خیریه زنجیره امید از سال ۱۳۸۶ در زمینه درمان کودکان و نوجوانان محروم و نیازمند زیر ۱۸ سال، در رشته‌های پزشکی، ارتوپدی، قلبی و ترمیمی در تهران فعال شده که واحد مددکاری آن از سال ۱۳۹۰ در بجنورد راه اندازی شده است.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار