موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
211709
۱۵ دی ۱۳۹۸

کلاهبردار نوجوان ۲ میلیارد ریالی در مهاباد دستگیر شد

فرمانده انتظامی مهاباد گفت: کلاهبردار نوجوانی که در فضای مجازی با طراحی صفحه‌های جعلی ۲ میلیارد ریال از حساب شهروندان برداشت کرده بود، با هوشیاری پلیس فتا دستگیر شد.

به گزارش کودک پرس ، سرهنگ برزو تجاری افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی آنان، موضوع با تشکیل کارگروهی ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتای این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران فضای مجازی این انتظامی با بررسی موضوع و پس از یکسری عملیات سایبری و فنی یک نوجوان زیر ۱۸ ساله را در این شهرستان شناسایی و با حکم قضایی دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: متهم در بازجویی‌ها به طراحی نرم افزارهای مخرب و جعلی از جمله ماهواره جیبی، سایت‌های صیغه‌یاب و تبلیغ آنها در فضای مجازی اعتراف کرده است.

 

فرمانده انتظامی مهاباد افزود: مالباختگان با مراجعه به این صفحات ( فیشینگ) و خرید اینترنتی، اطلاعات بانکی خود را در اختیار این مجرم قرار داده بودند و وی نیز اقدام به خرید شارژ اینترنتی نموده و آنها را به زیر قیمت می‌فروخت.

وی با بیان اینکه این فرد مجرم از این طریق در مجموع ۲ میلیارد ریال از ۴۰۰ کارت عابر بانک مالباختگان برداشت کرده بود بیان کرد: متهم به همراه پرونده به دادسرا معرفی و قرار قانونی برای وی صادر شد.

 

این چندمین مورد از دستگیری نوجوانان در این شهرستان به علت جرایمی همچون کلاهبرداری‌ در فضای مجازی است.

گسترش ابزارهای ارتباطی و به دنبال آن شکستن مرزهای جغرافیایی و امکان برقراری ارتباط با کمترین هزینه با سایر نقاط جهان از یک سو فرصتی بی‌نظیر به شمار آورده و از سوی دیگر تهدیدهایی را برای امنیت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی انسان‌ها موجب شده است.

یکی از مهمترین این تهدیدها، تولد و گسترش قابل توجه پدیده ای به نام جرایم سایبری است؛ جرایمی که در مقایسه با جرایم سنتی هر روز قربانیان بیشتری از بشریت گرفته و نیز روش‌های سنتی مبارزه با جرایم در خصوص آنها کارگشا نیست.

 

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت و سه کلانتری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار