موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
211685
۱۴ دی ۱۳۹۸

۵۷ کودک در مراکز نگهداری کودکان بهزیستی زنجان نگهداری می‌شوند

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۵۷ کودک در مراکز شبه خانواده بهزیستی مقیم هستند و بهزیستی ارائه خدمات تخصصی به کودکان و نوجوانانی که به دلایل مختلف در شیرخوارگاه‌ها و خانه‌های تحت پوشش این سازمان هستند را بر عهده دارد.

به گزارش کودک پرس ، محمد محمدی اظهار کرد: کودکان آسیب‌پذیرترین گروه جامعه هستند و در معرض بیماری‌ها و هجوم انواع ناگواری‌ها، فشارها و مشکلات ناشی از سبک زندگی کنونی و تطبیق ناپذیری لطافت کودکانه با برخی شرایط موجود قرار دارند و در این میان کودکانی که در شیرخوارگاه‌ها و خانه‌های کودکان و نوجوانان شبه خانواده اقامت دارند به دلیل شرایط خاص، به مراقبت‌های ویژه بهداشتی و سلامت نیازمند هستند.

وی با اشاره به اینکه کودکانی که بنا به هر علت بطور دائم یا موقت سرپرست خود را از دست می‌دهند و با معرفی مقام قضایی به سازمان بهزیستی سپرده می‌شوند، دوران سختی را به واسطه تاملات روحی سپری می‌کنند، تصریح کرد: برای همه فرزندانمان در مراکز شبه خانواده علاوه بر توجه به رشد جسمانی و تغذیه آنها، در مورد مهارت‌های زندگی و توانمندسازی همه جانبه،  اطلاعات و آموزش‌های لازم ارائه می‌شود و خدمات روانشناسی و توجه به رشد روحی کودکان نیز در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسؤول ادامه داد: شیرخوارگاه و همه خانه‌های کودکان و نوجوانان تحت نظارت بهزیستی در محدوده مناسب فرهنگی، اجتماعی شهر با امکان دسترسی سریع و آسان به مراکز پزشکی، درمانی، آموزشی، انتظامی و آتش نشانی قرار گرفته است، تا فرزندان از آسیب‌ها و مشکلات جسمی و روحی در امان بوده و بستر مناسبی برای تعالی و رشد همه جانبه آن‌ها فراهم شود.

 

محمدی ادامه داد: بهزیستی کودکان و نوجوانان واجد شرایط را با شیوه‌های مختلف مورد حمایت قرار می‌دهد که شامل مواردی چون کودکان رها شده توسط والدین  یا بدسرپرست و بی‌سرپرست بودن است  که در این صورت حضانت آن‌ها با بهزیستی بوده و به صورت شبانه روزی در مراکز تحت پوشش بهزیستی نگهداری می‌شوند.

وی در مورد مشوق‌هایی که هر ماه به کودکان ارائه می‌شود، گفت: هزینه‌ای تحت عنوان یارانه مراکز بصورت ماهیانه نزدیک به 5 میلیون ریال برای هر کودک تحت پوشش در نظر گرفته شده و به مراکز پرداخت می‌شود و در این میان نقش کمک‌های مردمی و مشارکت خیرین برجسته است.

 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در مورد ترخیص فرزندان از بهزیستی گفت: فرزندان پس از رسیدن به سن ۱۸ سالگی و رفتن به سربازی (فرزندان پسر) و یافتن شغل با درآمد مناسب و بیمه و توانایی روحی و روانی برای تشکیل زندگی مستقل از بهزیستی ترخیص می‌شوند و بعد از ترخیص نیز تا پنج سال از خدمات پس از ترخیص بهره‌مند می‌شوند.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار