موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
211638
۱۲ دی ۱۳۹۸

برگزاری پنجمین کارگاه آموزشی تسهیلگران جام باشگاه‌های کتابخوانی در لاهیجان

پنجمین کارگاه آموزشی جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان در لاهیجان با حضور تسهیلگران برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، پنجمین کارگاه آموزشی تسهیلگران جام باشگاه های کتاب و کتابخوانی در روز شنبه ۷ دی در پلاتوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار شد.

در ابتدای برنامه نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان  جمع بندی از فعالیت‌های جام باشگاههای کتاب و کتابخوانی ارائه داد. وی ضمن تشکر از تسهیلگران مدارس و مهدکودک‌ها از اینکه معلمان و مربیان در برنامه ی مشارکت مردمی ترویج کتاب و کتابخوانی شرکت کردند و در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی  کودکان و نوجوانان فعالیت دارند قدردانی کرد و گفت :بازتاب فعالیت های کتابخوانی امروز در سال‌های آتی مشخص خواهد شد .جامعه نیاز به کتاب خواندن دارد و بچه های امروز آینده‌سازان کتابخوان و اهل اندیشه فردا خواهند بود . وی اظهارامیدواری کرد در سال‌های آتی شاهد رشد بیشتر جام باشگاه های کتابخوانی در سطح مدارس ، مهدکودک ها و لاهیجان و رودبنه باشیم و مشارکت مربیان محترم در این زمینه بیشتر شود.

سپس در خصوص نگارش نامه به نویسنده توسط اعضای جامعه باشگاه‌ها صحبت کرد و گفت کودکان و نوجوانان بسیار خلاق هستند ، اجازه دهید خلاقیت آنها بروز ‌کند ، هنر چهارچوب ندارد و هر چقدر خلاقیت در کارها باشد آن اثر بیشتر مورد توجه داوران قرار خواهد گرفت.

جام باشگاه های کتاب و کتابخوانی در بخش نامه به نویسنده ، فیلم کوتاه موبایلی و جام باشگاه‌های برتر، منتخب هایی خواهد داشت .امیدوارم از لاهیجان برگزیده داشته باشیم .بی شک انتخات در سطح کشور با آن حجم عظیم تعداد باشگاهها موفقیت چشمگیری برای لاهیجان خواهد بود.

 

در ادامه  نواب محمودی از فیلمسازان فعال و مدرس سینمای جوان لاهیجان که جوایز متعددی از جشنواره های مختلف کشوری دارد در خصوص چگونگی ساخت فیلم موبایلی (استفاده از برنامه‌های مناسب ؛ زاویه دوربین ، وضوح صدا ، چگونگی در دست گرفتن موبایل بدون لرزش و گرفتن پلان های کوتاه )مطالب مفید را برای تسهیل گران بیان کرد.

سپس معصومه اسلامی تسهیلگر جام باشگاه ” پروانه های رنگارنگ” از دبستان مقداد ؛ معصومه علیدوست تسهیلگر جام  باشگاه “اندیشمندان کوچک فردا “از مهد کودک شادی لاشیدان و فاطمه علی پرست تسهیلگر جام باشگاه کتابخوانی “کتابخورهای  شیطانکوه ” از مدرسه سما در مورد مستندسازی و ارائه مدارک  برای مسابقه مطالبی را بیان کردند.

در پایان به پرسش‌های  تسهیلگر ان پاسخ داده شد. ۲۵ دی آخرین مهلت ارسال نامه ها و فیلم ها و مستندات جام باشگاه های کتابخوانی به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها می باشد .

 

 سال ۹۷ باشگاه کتابخوانی “کتابخورهای  های شیطانکوه از “مدرسه سبز سما “توانست به مرحله پایانی راه پیدا کند. ۴۴ جام باشگاه کتابخوانی توسط مدارس و مهدکودک‌ها در شهرستان لاهیجان ثبت شده است که از میان آنها سه باشگاه از رودبنه ، ۴۱  باشگاه از شهر لاهیجان می‌باشند. این سومین سال است که لاهیجان در فعالیت جام باشگاه کتاب و کتابخوانی شرکت دارد.علاوه بر برنامه‌های داخلی مدارس و مهدکودک‌ها برنامه‌هایی مانند زنگ داستان ، یلدای کتاب و کتاب گشت توسط جام باشگاه های کتابخوانی در شهرستان لاهیجان برگزار گردیده است.

 

 

 

منبع: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار