موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
211574
۱۱ دی ۱۳۹۸

رفتارهای پرخطر پسران، تقلیدی است

محققان دریافتند که رفتارهای پرخطر در بین پسران نوجوان ممکن است، مسری باشد.

به گزارش کودک پرس ، نوجوانانی که رفتارهای مخاطره آمیز سایر نوجوانان را می‌بینند ، ریسک‌پذیرتر هستند و بیشتر خود را در معرض خطر قرار می‌دهند.

شاید همه شنیده باشیم که پسران معمولا علاقه به انجام رفتارهای پرخطر دارند، به عنوان مثال، رانندگان نوجوان به مراتب بیشتر از رانندگان مسن با سوانح رانندگی  روبرو هستند.

اما مهمترین سؤوال اینجاست که نقش تاثیرات اجتماعی بر رفتارهای پرخطر چیست و آیا رفتار نوجوانان در زمان حضور دیگران، خطرناک‌تر می‌شود؟ و اگر چنین است، آیا این تاثیر ناخودآگاه است یا آگاهانه است؟

این مطالعه بر روی نوجوانان پسر و مردان بالغ انجام شد.

 

به‌طورکلی، نوجوانان گزینه مخاطره‌آمیز را انتخاب نمی‌کنند و به این معنی که انتخاب گزینه خطرناک، احتمالاً اندکی برای نوجوانان استرس‌زاست و نوجوانان تمایل به جلوگیری از قرارگرفتن درخطر را دارند، اما زمانی که می‌بینند، دوست آنان تمایل به انجام رفتارهای پرخطر دارد، سعی دارند این رفتارها را امتحان کنند.

محققان اظهار کردند: بزرگسالان، معمولا تحت تاثیر افراد برای انجام رفتارهای پرخطر نیستند و تمایل به دوری از این رفتارها دارند، اما این مطالعه نشان داد که پسران نوجوان، تحت تاثیر رفتارهای مخاطره‌آمیز همسالان خود هستند و این خطرات را کورکورانه نمی‌پذیرند بلکه می‌دانند که درگیر رفتارهای پرخطر هستند، ولی باز هم این رفتارها را تقلید می کنند.

 

نتایج این بررسی در مجله Experimental Psychology ارائه شده است.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار