موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
211565
۱۱ دی ۱۳۹۸

چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان قم برگزار می‌شود/ قم در رتبه نخست سرانه مطالعه کشور است/ برای کمبود فضای نمایشگاهی در قم چاره‌اندیشی شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برپایی چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان قم و سومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، سیدموسی حسینی کاشانی امروز دهم دیماه ۱۳۹۸، در نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان قم و سومین نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان که در سالن جلسات شهید سیدمرتضی آوینی برگزار شد، گفت: یکی از شاخصه‌هایی که قم را در کشور متمایز کرده، کسب رتبه نخست در زمینه سرانه مطالعه کشور است.

وی با اشاره به اینکه مردم قم به نسبت کل کشور، بیشتر اهل مطالعه هستند، گفت: میانگین سرانه مطالعه هر ایرانی در روز ۱۳ دقیقه است که این آمار در قم ۱۵ دقیقه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: وجود حوزه های علمیه، مراکز آموزش عالی و دانشگاه های معتبر، مؤسسات فرهنگی و پژوهشی و مرکزیت چاپ و نشر در قم باعث شده که سرانه مطالعه در قم بالاتر از میانگین کشوری باشد.

 

حسینی کاشانی با اشاره به برپایی چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان قم، گفت: برپایی نمایشگاه های کتاب استانی یکی از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

ایشان تصریح کرد: برپایی نمایشگاه‌های کتاب استانی زمینه‌ساز آشنایی مخاطبان با تازه‌ترین کتاب‌های منتشر شده و ارائه آخرین دستاوردهای حوزه نشر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تشویق مخاطبان کتاب و کتابخوانی، همواره جهت خرید کتاب، یارانه اختصاص داده است.

 

حسینی کاشانی با اشاره به موقعیت ممتاز قم در جغرافیای فرهنگی کشور، گفت: برپایی نمایشگاه کتاب در استان قم به دلیل استقبال خوب شهروندان، همواره مورد توجه ناشران مطرح کشور قرار گرفته است.

وی افزود: امسال نیز شاهد استقبال ناشران بسیاری برای حضور در نمایشگاه بودیم اما به دلیل کمبود فضای نمایشگاهی نتوانستیم از حضور همه ناشران بهره‌مند شویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: براساس آخرین ارزیابی انجام شده، اولویت خرید مخاطبان کتاب و کتابخوانی، به خرید رمان و داستان، کتب دینی و  روان‌شناسی اختصاص داشته است.

 

حسینی کاشانی افزود: یکی از اولویت‌های مهم دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه کتاب استانی قم، حضور ناشران مطرح کشوری بوده تا آخرین تازه های نشر در معرض نگاه و توجه علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی قرار بگیرد.

وی همچنین با اشاره به برپایی سومین نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان قم، گفت: استان قم در زمینه نشر و تولید کتاب کودک و نوجوان افتخارات بسیاری کسب کرده و برگزاری این نمایشگاه در سال‌های قبل نیز با استقبال مردم مواجه شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: با موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، سومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان نیز همراه با نمایشگاه کتاب استانی قم برپا می شود و ناشران مطرح این حوزه نیز حضور جدی دارند.

 

حسینی کاشانی در بخش پایانی سخنان خود، به دغدغه کمبود فضای نمایشگاهی در قم اشاره کرد و افزود: فضای نمایشگاهی استاندارد در قم نداریم و امیدواریم فضای نمایشگاهی متناسب با ظرفیت و جایگاه ممتاز فرهنگی قم ایجاد شود.

 

 

 

منبع: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار