موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
209952
۰۹ آذر ۱۳۹۸

برپایی رویدادی برای ایده‌پردازی در حوزه سینمای کودک و نوجوان

“رویداد خلق ایده” دی ماه امسال با حضور چهره‌های سینمای کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، طبق اعلام برگزارکنندگان؛ دومین دوره از رویداد خلق ایده، به عنوان تنها رویداد کارآفرینی در سینما و تلویزیون با رویکرد تولید و ارائه ایده در حوزه  تخصصی کودک و نوجوان دی ماه  98 برگزار خواهد شد.

در دور اول  از این رویداد که مردادماه سال ۱۳۹۷ در پردیس سینمایی ملت برگزار شد، ۱۰۰ ایده‌پرداز جوان و خلاق، در کنار بیش از ۱۰ استاد فیلمنامه نویسی روی ایده‌های خود کار کرده و در نهایت با تشکیل گروه، بعد از سه روز کار و رقابت، ایده‌ی خود را بسط و گسترش داده، و در پایان ۲۰ طرح  سینمایی آماده شده را در حضور داوران مطرح کردند.

رویداد خلق ایده در اولین دوره از خود با حضور: شهرام مکری، کمال تبریزی، کامبوزیا پرتوی، سیدرضا میرکریمی، پریسا بخت‌آور، مهراب قاسم‌خانی، سروش صحت، فرید مصطفوی، سیدجمال ساداتیان، فرهاد توحیدی، علی‌اکبر قاضی‌نظام، مهدی سجاده‌چی، عباس رافعی، و دیگر چهره‌های مطرح سینمایی و با حمایت بنیاد سینمایی فارابی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

 

در دور دوم از این رویداد با تشکیل شورای سیاست گذاری، و با دعوت از اساتید و سازمان های مرتبط، در روزهای ابتدایی از زمستان، رویداد با موضوع ایده پردازی برای فیلم های کودک و نوجوان با شعار “یک ایران برای کودکان و نوجوانان” برگزار خواهد شد. بدین ترتیب برای اولین بار در سینما و تلویزیون کشورمان ایران، شاهد برگزاری ایده پردازی تخصصی برای کودکان و نوجوانان خواهیم بود.

طبق اعلام برگزارکنندگان رویداد خلق ایده با ساختاری نوین، در کنار بیش از 100 جشنواره‌ی سینمایی و تلویزیونی با ساختارها و کارکردهای مشابه، برای اولین بار به شکل تخصصی مهارت‌هایی همچون ایده پردازی، پیچینگ، کار تیمی، منتورینگ و نگارش طرح را آموزش داده و همزمان می‌آزماید. به امید آنکه این ساز و کار بتواند جای خالی امر مهم ایده پردازی و ایجاد فرصت های نو برای افزایش سرمایه های اجتماعی و نیروهای کارآمد در زمینه نگارش متون نمایشی را در سینما و تلویزیون ایران پُر نماید.

 

به زودی فراخوان دومین دوره از این رویداد به اطلاع عموم خواهد رسید. برای کسب اطلاعات بیشتر این موضوع را در فضای مجازی با کلید واژه‌ی startartweekend   یا رویداد خلق ایده جستجو می‌توان کرد.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار