موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
209859
۰۷ آذر ۱۳۹۸

اجرای طرح «مادر بخوان» در ساری/ رشد ۳۸ درصدی عضو کتابخانه‌‌ عمومی ساری

رئیس کتابخانه‌های عمومی ساری به طرح «مادر بخوان» اشاره کرد، گفت: هدف از اجرای این طرح استفاده از ظرفیت مادران به عنوان الگوی کودکان برای جذب کودک به کتابخوانی و حضور در کتابخانه‌ها است.

به گزارش کودک پرس ، ابوذر علیزاده با بیان اینکه با بیان اینکه تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان ۳۸ درصد  رشد داشته است، اظهار کرد: در سال گذشته تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی از  ۱۰ هزار و ۲۰۶ به ۱۴ هزار و ۸۴ عضو فعال رسیده است که نشان دهنده استقبال عموم مردم به مطالعه و کتابخوانی است.

وی در خصوص افزایش تعداد اعضای کودک کتابخانه‌ها اشاره کرد، افزود: با توجه به اینکه قشر کودک و نوجوان بسیار حائز اهمیت بوده و آینده‌سازان کشور هستند باید بستر و زمینه مناسب برای حضور کودکان در کتابخانه‌ها فراهم شود در همین راستا با آماده‌سازی زیرساخت‌های فرهنگی ویژه کودک در محل کتابخانه‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی  مناسب تعداد اعضای کودک در حال حاضر به ۷۳۱ نفر رسیده است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساری به طرح «مادر بخوان» اشاره کرد، گفت: طرح مادر بخوان توسط کتابخانه‌های عمومی ساری در حال اجرا است و هدف از اجرای این طرح استفاده از ظرفیت مادران به عنوان الگوی کودکان برای جذب کودک به کتابخوانی و حضور در کتابخانه‌ها است.

 

این مسؤول در ادامه اضافه کرد: با توجه به اینکه کودکان از پدر و مادر الگو می‌گیرند، طرح مادر بخوان یک طرح کاملا روانشناسناسانه برای حضور کودکان در کتابخانه و مطالعه با استفاده از مادران است.

 علیزاده با بیان اینکه تعداد کتاب‌های امانت داده شده در کتابخانه‌های عمومی ساری نسبت به سال گذشته  ۳۹ درصد افزایش داشته است، گفت: امسال ۱۲۱ هزار و ۳۷۷ جلد کتاب امانت داده شد که نشان دهنده علاقه‌مندی مردم به کتاب و کتابخوانی بوده و دلیل بر پویا و فعال بودن کتابخانه‌ها با استفاده از برنامه‌های فرهنگی است.

 

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساری اظهار کرد: در سال  گذشته تعداد ۱۷۵ هزار و ۱۴۷ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی موجود بوده که تا هفته کتاب امسال به ۱۸۴ هزار و ۶۲۴ جلد رسیده که رشد ۶ درصدی داشته است.

این مسؤول با اشاره به اینکه طرح چهارشنبه‌های کتابخوانی ویژه شهروندان ارشد(سالمندان) به صورت مستمر در سرای سالمندان اجرا می‌شود، گفت: در این طرح کتابداران با حضور در سرای سالمندان به خواندن کتاب، نقد و بررسی، جمله خوانی کتاب، معرفی کتاب و اجرای فعالیت‌های فرهنگی برای سالمندان می‌پردازند.

وی یادآور شد: طرح مطالعه با طعم تابستان  در مناطق حاشیه ساری برگزار می‌شود و هدف از این طرح اجرای ویژه برنامه‌های مطالعه و  کتابخوانی در دامن طبیعت است که در فریم، کیاسر، عرب محله و کردخیل برگزار شد.

 

علیزاده به باشگاه کتابخوانی ویژه کودکان و نوجوانان کم توان ذهنی اشاره کرد، گفت: در این باشگاه هر هفته و به صورت مستمر برنامه‌های فرهنگی خاص از جمله معرفی کتاب، کلاس نقاشی، مسابقه کتابخوانی و … برای کودکان کم توان ذهنی برگزار می‌شود.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار