موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
209856
۰۷ آذر ۱۳۹۸

هزاران کودک یمنی در آستانه سوء تغذیه شدید قرار دارند

سازمان بین‌‌المللی صندوق نجات کودکان می‎گوید که گرسنگی و قحطی در یمن هزاران کودک که در نقاط دور افتاده و غیر قابل دسترس این کشور زندگی می‌کنند را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش کودک پرس ، سازمان بین‌المللی «صندوق نجات کودکان» در گزارشی می‎گوید: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته، حدود ۱۷ هزار کودک یمنی که در نقاط دور افتاده و غیر قابل دسترس زندگی می‌کنند در صورتی که خدمات بشردوستانه به آن‌ها نرسد با سوء تغذیه شدید و یا مرگ مواجه خواهند شد.

این گزارش می‎افزاید: بر اساس تعریف ارائه شده از سوی سازمان ملل، در حال حاضر ۷۵ منطقه با دسترسی دشوار در یمن وجود دارند که تحویل مداوم اقلام بشردوستانه به آنها غیرممکن است.

 

برآورد‌های صورت گرفته نشان می‌دهد ۴.۴ میلیون نفر در این مناطق با دسترسی دشوار زندگی می‌کنند که نیمی از این ساکنان کودک هستند.

صندوق نجات کودکان می‌نویسد:۸۰ درصد از این مناطق با کمبود شدید غذا مواجه هستند و در آستانه قحطی کامل قرار دارند.

این در حالی است که نیمی از مناطق قابل دسترسی یمن نیز با این مشکل مواجه بوده و در یک قدمی قحطی کامل قرار داردند.

در حال حاضر ۱۲۱ هزار کودک زیر ۵ سال در مناطق با دسترسی دشوار یمن پیش از این دچار سوء تغذیه شده‌اند و اکنون در آستانه سوء تغذیه شدید قرار دارند.

دسترسی این کودکان به تجهیزات پزشکی بسیار کمتر از دیگر نقاط یمن بوده و تا ماه سپتامبر سال جاری تنها ۳۵ درصد از آن‌ها به تجهیزات مورد نیاز خود دسترسی داشته‌اند.

 

طی روز‌های گذشته نیز وزیر بهداشت یمن در جریان همایش «حقوق کودکان یمن را با پوشش بین‌المللی نقض نکنید» آمار هولناکی درباره وضعیت کودکان این کشور ارائه داد.

 

 

 

منبع: میزان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار