موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
209789
۰۵ آذر ۱۳۹۸

برگزاری «شب هوشنگ مرادی کرمانی» در میبد

شهردار میبد از برگزاری شب هوشنگ مرادی کرمانی با حضور این نویسنده حوزه کودک و نوجوان در این شهر خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، «علیرضا نقوی» با اشاره به برگزاری این شب فرهنگی در عصر روز چهارشنبه ششم آذرماه در محل سالن امفی تئاتر شورای شهر میبد، گفت: در این مراسم این نویسنده و خالق آثار ماندگار نیز حضور خواهد داشت و فضایی مناسب برای بهره‌گیری فعالان حوزه کودک و نوجوان از این نویسنده تواناست.

وی با اشاره به اثر بیادماندنی «هوشنگ مرادی کرمانی» در نویسندگی سریال قصه های مجید، عنوان کردک در همین راستا نیز از «مهدی باقربیگی» بازیگر نقش مجید در این سریال تلویزیونی نیز دعوت شده تا در این برنامه شب فرهنگی حضور داشته باشد.

 

مرادی کرمانی متولد شهریور ۱۳۲۳ در روستای سیرچ از توابع بخش شهداد کرمان، نویسنده معاصر ایرانی است. شهرت او به خاطر کتاب‌هایی است که برای کودکان و نوجوانان نوشته و شماری از این‌ها که به تصویر نیز درآمده است. وی خالق آثار فاخری همچون بچه های قالیباف خانه، قصه‌های مجید،  چکمه، میهمان مامان، تنور،  مثل ماه شب چهارده و مربای شیرین است و در سال های ۱۹۸۶ و ۲۰۱۴ نامزد دریافت جایزه جهانی کریستین اندرسن، برگزیده کتاب سال کودک و نوجوان اتریش، نویسنده برگزیده کاستاریکا، حوزه مارتینی کشورهای آمریکای لاتین و آثار او به زبان‌های انگلیسی، فرانسه، چینی، آلمانی، عربی، ارمنی، هلندی، اسپانیایی، اتریشی، ترجمه شده است.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار