موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
209738
۰۴ آذر ۱۳۹۸

برنامه‌های آموزشی گسترش فرهنگ نماز در ۱۰ هزار مهدکودک اجرا شد

دبیر ستاد اقامه نماز کشور گفت: برنامه‌های آموزشی گسترش فرهنگ نماز این ستاد در بیش از ۱۰ هزار مهدکودک نقاط مختلف کشور اجرایی شد.

به گزارش کودک پرس ، «محمود مظفر» در چهارمین اجلاسیه سراسری نماز استان مرکزی با عنوان نماز و مدرسه در محل استانداری مرکزی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری مهمترین برنامه ستاد اقامه نماز کشور است که در این راستا امسال ۲۰ هزار مدیر مدرسه نقاط مختلف کشور در این دوره‌های آموزشی شرکت کردند.

وی ادامه داد: اجلاسیه سراسری نماز امسال ستاد اقامه نماز کشور با عنوان نماز و مدرسه برنامه‌ریزی شده که پیش اجلاسیه‌های این رویداد ملی در یکصد شهرستان کشور برگزار شده و اجلاسیه اصلی نیز ۲۱ آذرماه جاری در استان گلستان برگزار می‌شود.

دبیر ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: فراخوان علمی اجلاسیه ملی اقامه نماز به نقاط مختلف کشور ابلاغ شد و سه ماه نیز برای ارسال تجربیات و ایده‌های نماز مدارس به دبیرخانه اجلاسیه زمان در نظر گرفته شد و تا کنون ۱۱ هزار اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

 

مظفر اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه های ستاد اقامه نماز کشور آموزش مبلغین تخصصی این فریضه الهی است که در یک سال گذشته ۲ هزار نفر در این حوزه آموزش دیده‌اند تا مهارت‌های گرایش به نماز را در جامعه گسترش دهند که در تمام نقاط کشور فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: احیای نماز صبح از طریق ترغیب و تشویق برای پر کردن مساجد کشور در هنگام این نماز از دیگر برنامه این ستاد است که در این راستا مسجدهایی که در زمان برگزاری نمازهای مغرب و عشا جمعیت خوبی دارند ، از طریق تبلیغ‌های لازم و استفاده از ظرفیت‌های روحانیون و خادمان مساجد سعی می‌شود زمینه حضور نمازگزاران در زمان برگزاری نماز صبح در مساجد فراهم شود.

 

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار