موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
209715
۰۴ آذر ۱۳۹۸

ادامه پخش تبلیغات از شبکه پویا برخلاف خبر خوش سرشار

تقریبا ماه پیش بود که خبر حذف کامل تبلیغات از شبکه پویا در رسانه‌ها منتشر شد؛ خبری که معاون سیما اعلام کرد این اتفاق به تدریج می‌افتد. اما چرا این اتفاق تا امروز نیفتاده و همچنان شاهد پخش آگهی‌های بازرگانی از این شبکه هستیم؟

به گزارش کودک پرس ، شبکه پویا توانسته در سال‌های اخیر به یکی از شبکه‌های مورد علاقه کودکان تبدیل شود و تقریبا هر خانواده ایرانی که صاحب کودک است با آن آشنایی دارد. اما مسئله‌ای که مطرح بوده و معمولا با انتقاد خانواده‌ها هم همراه بوده است، نمایش تبلیغات و آگهی‌های بازرگانی در لابه‌لای برنامه‌های کودک است. تبلیغاتی که ممکن است اثرات سوئی برای کودکان داشته باشد و آن‌ها را به نوعی مصرف‌گرا کند. در همین راستا انتقادها و بحث‌هایی در رسانه‌ها مطرح شد که سرانجام محمد سرشار مدیر این شبکه در سی‌ام مهرماه سال جاری در اینستاگرام خود، خبر از حذف کامل تبلیغات از شبکه پویا را داد.

 

شبکه کودک بدون تبلیغات بازرگانی!

وی چنین نوشت: «از فردا یکم آبان‌ماه ۹۸، شبکه کودک یک گام بلند دیگر را برای بهتر و نزدیکتر شدن به الگوی رسانه_مربی برمی‌دارد: شبکه کودک بدون تبلیغات بازرگانی.» او همچنین در ادامه با اعلام اینکه «دیشب به دفتر دکتر میرباقری رفتم و از ایشان بابت صدور این دستور مهم تشکر کردم»، بیان کرد: «در اینجا هم، در گرماگرم این شادی بزرگ از تک‌تک عزیزانی که در فضای حقیقی و مجازی پیگیر حذف آگهی‌های بازرگانی از شبکه کودک بودند؛ تشکر می‌کنم. مخصوصا قدردان زحمات مادران دغدغه‌مندی هستم که با هشتگ #پویا_بدون_تبلیغات به میدان آمدند؛ هر روز با سامانه ۱۶۲ روابط عمومی صداوسیما تماس گرفتند و در هر فرصتی، صدای مطالبه به‌حق خود را به گوش مسئولان رساندند.»

 

سازمانِ علاقه‌مند و شرایط سخت مالی

اما در ظهر همان روز، خبر مدیر شبکه اصلاحیه خورد و سیدمرتضی میرباقری معاون سیما درخصوص خبر خوش محمد سرشار چنین گفت: «سازمان صداوسیما علاقمند است تا از همین امروز تبلیغات را در شبکه کودک حذف کند اما شرایط سخت مالی و اقتصادی اجازه این کار را نمی‌دهد و امیدواریم با یاری نهادهای مسئول در این زمینه با سرعت بیشتری حرکت کنیم.» وی همچنین عنوان کرد: «با توجه به سیاستگذاری صورت گرفته، روند کم کردن تبلیغات در این شبکه همچنان ادامه دارد تا در بازه زمانی مشخص بتوانیم این تبلیغات را به تدریج از شبکه کودک حذف کنیم.»

اما با منتشر شدن این خبرها و امیدوار کردن خانواده‌ها برای حذف همیشگی آگهی‌های بازرگانی در صدا و سیما، هنوز شاهد پخش این تبلیغات از شبکه پویا هستیم. کودکان همچنان نظاره‌گر تبلیغات متفاوت و رنگارنگ تلویزیون هستند و هنوز از عملی شدن خبر خوش به طور کامل خبری نیست.

به دنبال این موضوع، پیگیری‌هایی انجام شد که با مدیر شبکه درباره این اتفاق صحبت کنیم که ایشان حاضر به مصاحبه نشدند. اما توانستیم از عبدالله خواجه‌نژاد مدیر روابط عمومی معاونت سیما درباره حذف تبلیغات بپرسیم.

 

حذف تبلیغات در حوزه سیما نیست

خواجه‌نژاد درباره حذف کامل تبلیغات در شبکه کودک به خبرنگار ایرناپلاس گفت: خبری که از خود آقای میرباقری پیامک کردیم مبنی بر این بود که تبلیغات به تدریج از این شبکه حذف خواهد شد و عنوان نکرده بودند که یکباره به صورت کامل حذف خواهد شد. چون در ابتدا رسانه‌ها یک خبر را به نقل از شبکه کار کردند که حذف، کاملا صورت گرفته است. بعد از ظهر انتشار آن خبر، یک مصاحبه از آقای میرباقری پیامک کردیم مبنی بر اینکه تلاشمان را کردیم که همین امروز تبلیغات حذف شود اما بنا بر مقتضیات و محدودیت‌های مالی که سازمان دارد هنوز به طور کامل این اتفاق میسر نشده و آن را  به تدریج شروع کردیم.

وی در پاسخ به این پرسش که دقیقا چه زمانی حذف کامل آگهی‌های بازرگانی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: چون این مسئله در حوزه سیما نیست که بخواهم زمان دقیقش را اعلام کنم. اما آن چیزی که خود آقای میرباقری گفتند، این اتفاق می‌افتد. زمان دقیقش را نگفتند چون هماهنگی‌های بسیاری را با معاونت‌ حوزه‌های دیگر می‌خواهد. یعنی در اختیار خود سیما نیست و باید هماهنگی‌هایی با معاونت مالی، بازرگانی و حوزه‌های دیگر شود.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار