موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
209531
۳۰ آبان ۱۳۹۸

کتاب‌های خوب در انبارها خاک می‌خورند/ نویسندگان ادبیات داستانی مهجوراند

احمدی درباره وضعیت ادبیات داستانی و مخاطبان آن نیز گفت: در حوزه ادبیات داستانی، نویسندگانی داریم که شاید چهل سال است برای بچه‌ها قلم می‌زنند. اما همین الان دانش‌آموزان نمی‌توانند اسم دو کتاب داستانی کودک و نوجوان را نام ببرند.

به گزارش کودک پرس ، حسن احمدی، نویسنده ادبیات داستانی کودک و نوجوان همزمان با هفته کتاب، بیان کرد: خیلی از کتاب های ما همین الان در انبار کتابفروشی ناشران ما، خاک می خورد. بنابراین طبیعی است که از کتاب ها استقبال نمی شوند و وضعیت بازار نشر ما قابل قبول نباشد. متاسفانه کتب خوب ما هم به درستی معرفی نمی شوند، بطوریکه کتابخوان از وجود آنها مطلع نیست.

وی ادامه داد: همین الان به مدارس بروید و ببیند آیا دانش آموزان ما می توانند اسم دو کتاب داستانی کودک و نوجوان را نام ببرند، احتمالا به جز اسامی چون مصطفی رحماندوست یا هوشنگ مرادی کرمانی که آنهم دلایل خاص خودش را دارد، نام دیگری نتوانند عنوان کنند.

این داور جوایز ادبی اعتقاد داشت: ما در حوزه ادبیات داستانی، نویسندگانی داریم که شاید چهل سال است برای بچه ها قلم می زنند ولی بچه ها او را نمی شناسند.

این برگزیده جوایز ادبی درباره روند ترجمه ادبیات داستانی نیز خاطرنشان ساخت: خیلی از رمان های ما اگر ترجمه شوند، هم مخاطب پسند است و هم حتی جایزه بگیرند؛ اما نه ترجمه ای می شوند و نه معرفی.

 

حسن احمدی همچنین گفت: بنابراین ما در حوزه ترجمه نیز پسرفت داشته ایم. با این وضعیت دیگر نباید به قولی معروف غر بزنیم که چرا کتاب های ما تیراژی ندارد و یا چرا کسی کتاب نمی خواند؟

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار