موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
209502
۲۸ آبان ۱۳۹۸

دانش‌آموزان خراسان شمالی از فضای مجازی تولید محصول کردند

مسئول سازمان فضای مجازی سراج مرکز خراسان شمالی گفت: دانش‌آموزان این استان توانستند از طریق فضای مجازی تولید محصول داشته باشند.

به گزارش کودک پرس ، اسماعیل کفاشی افزود: دانش آموزان این استان از سال گذشته تاکنون توانستند 40 برنامه تولید کنند که سه برنامه در سطح کشور برتر شناخته شد.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز این استان جوان ترین مربی تولید بازی را در کشور خواهد داشت که این مربی یک دانش آموز 16 ساله خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی یک سیستم غیرقابل انکار است و با سرعت زیادی نیز در حال پیشروی است، اظهارکرد: پیش بینی ما برای فضای مجازی در آینده این است که دیگر انسان ها آن را مدیریت نمی کنند بلکه هوش مصنوعی است که مدیریت آن را در دست خواهد گرفت.

کفاشی بیان کرد: در حوزه فضای مجازی آموزه هایی وجود دارد که از آن به عنوان آموزه های فضای مجازی یاد می شود و باید به این آموزه ها مسلط باشیم تا آسیب های ناشی از فضای مجازی گریبانگیر ما به خصوص قشر کودک و نوجوان نشود.

 

وی با بیان اینکه آسیب های ناشی از فضای مجازی بیشتر گریبانگیر دانش آموزان می شود، تصریح کرد: از آنجاییکه شخصیت و شرایط روحی این گروه از جامعه به خوبی شکل نگرفته و از سوی دیگر اغلب آن ها مسلط به آموزه های فضای مجازی نیز نیستند، بیشتر در خطر هستند.

وی خاطرنشان کرد: فضای مجازی همچون چاقویی می ماند که به دست دانش آموزان داده ایم در حالی که به این افراد هیچ گونه آموزشی به لحاظ چگونگی استفاده از آن را نداده ایم در نتیجه این افراد درگیر آسیب هایی همچون اعتیاد به مواد مخدر، خشونت، اعتیاد به فضای مجازی و … می شوند.

 

مسئول سازمان فضای مجازی سراج مرکز خراسان شمالی گفت: از سوی دیگر متاسفانه والدین و معلم ها نیز آموزه های استفاده از فضای مجازی را یاد ندارند که به بچه ها آموزش دهند.

وی افزود: درسی در ارتباط با سواد رسانه برای دانش آموزان در نظر گرفته شده که متعلق به پایه دهم و یازدهم است که علاوه بر اینکه ارائه این درس در پایه تحصیلی بالایی است از سوی دیگر دبیران و مدرسان مسلط به این حوزه نیز وجود ندارد در نتیجه تدریس این درس به معلمانی داده می شود که ساعت درسی آن ها با سایر دروس تکمیل نشده است.

وی تاکید کرد: باید به این سو گام برداریم که دانش آموزان به جای اینکه معتاد به استفاده از فضای مجازی شوند، از طریق آن بتوانند تولید ابزار و برنامه داشته باشند و در این صورت آسیبی از فضای مجازی به دانش آموزان وارد نخواهد شد.

 

کفاشی ادامه داد: در این مرکز واحد برنامه و بازی وجود دارد که به کودکان 9 سال به بالا آموزش داده می شود تا تولید بازی و نرم افزار داشته باشند و در این صورت دانش آموزان به درآمد زایی نیز خواهند رسید.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار