209402
۲۷ آبان ۱۳۹۸

خانه‌های بهداشت موظف به پذیرش کودکان برای طرح “غربالگری تنبلی چشم” هستند

مجید رضازاده معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور عدم پذیرش کودکان ۳ تا ۶ سال را توسط مهدکودک‌ها، مراکز بهزیستی و خانه‌های بهداشت تخلف دانست.

به گزارش کودک پرس ، مجید رضازاده با اشاره به اجرای طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان 3 تا 6 سال در بیش از 40هزار پایگاه از اول آبان اظهار کرد: این پایگاه‌ها تا پایان آذر آمادگی پذیرش کودکان 3 تا 6 سال را برای اجرای طرح دارند.

وی تصریح کرد: مراکز بهزیستی در شهرها و شهرستان‌ها، مهدهای کودک و مهدهای روستایی و ادارات بهزیستی در شهرستان‌ها و خانه‌های بهداشت از جمله مراکزی هستند که خانواده‌ها می‌توانند برای اجرای طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم به آنها مراجعه کنند.

رضازاده با بیان اینکه آدرس مراکز اشاره شده بر روی سایت سازمان بهزیستی کشور ثبت شده است، افزود: خانواده‌ها می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند و در صورتی که مراکز از پذیرش کودکان آنها ممانعت کنند تخلف است و خانواده‌ها می‌توانند این موارد را به اطلاع بازرسان بهزیستی در شهرستان‌ها برسانند.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور همچنین درخصوص همکاری خانه‌های بهداشت در سطح کشور در راستاری اجرای طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم گفت: بر اساس تفاهمنامه‌ای که 3ماه پیش با وزارت بهداشت به امضا رسید قرار بر این شد که خانه‌های بهداشت نیز در اجرای طرح همکاری داشته باشند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه مراکز اعم از خانه‌های بهداشت موظف به پذیرش کودکان 3 تا 6 سال در اجرای طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم هستند و در صورت هرگونه تخلف از سوی این مراکز با آنها برخورد خواهد شد.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار