موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
209276
۲۳ آبان ۱۳۹۸

جای خالی تفکرات پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران در تربیت فرزندان

استان یزد ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف ادبیات کودک و نوجوان دارد که باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

به گزارش کودک پرس ، دوران کودکی دورانی طلایی در زندگی هر فرد به حساب می‌آید که اگر به درستی مورد توجه قرار گیرد، شالوده شخصیتی فرد در آینده وی را به بهترین نحو ممکن شکل می‌دهد.

دورانی که پایه و اساس تمام زندگی انسان می‌شود و این روزها تمامی متخصصان حوزه کودک، بر ضرورت توجه به این دوران و اهمیت دادن به کوکان تاکید بسیار ویژه‌ای دارند.

کودکان امروزه هر انچه فرا می‌گیرند را به بهترین نحو ممکن برای آینده خود ذخیره می‌کنند و اگر در این دوران تربیت آنها تربیتی دینی باشد، قطعا آینده‌ای درخشان در انتظار آنها است.

یکی از عرصه هایی که می توان به کودکان توجهی بسیار ویژه داشت، عرصه کتاب و کتابخوانی است؛ موضوعی که از دو بخش بسیار مهم تشکیل شده و همانطوری که باید در حوزه تدوین و انتشار کتاب‌های با کیفیت و مناسب با کودکان اقدام کرد، لازم است در زمینه فرهنگ سازی هم اقدامات لازم را انجام دهیم.

در حوزه کودک و نوجوان و داستان‌های این حوزه، اگر نگویی مشهور‌ترین و به نام‌ترین نویسنده، قطعا باید از استاد مهدی آذر یزدی به عنوان یکی از بزرگترین، به نام‌ترین و مشهورترین افراد در تاریخ داستان‌نویسی کودک و نوجوان کشور یاد کرد.

استاد آذر‌یزدی پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران نام گرفته و داستان‌های وی به قدری زیبا، تاثیرگذار و ظریف بوده که مقام معظم رهبری در سفر پرخیر و برکت خود و در دیدار با جمعی از نخبگان استانی، زمانی که متوجه حضور مهدی آذر یزدی در این جلسه شدند، فرمودند که من بخشی از تربیت فرزندانم را مدیون داستان‌های این مرد هستم.

با وجودی که مهدی آذر‌یزدی امروز در بین ما نیست و بیش از 10 سال است که رخت از این دنیا بربسته، اما یزد همچنان نویسندگانی ارزشمند دارد که اگر از آنها حمایت لازم به عمل آید، می‌توان نام یزد را بیش از پیش در حوزه ادبیات کودک و نوجوان مشاهده کرد.

موضوعی که بابک صابری نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان در استان یزد به آن تاکید کرد و اظهار داشت: استان یزد ظرفیت‌های بسیار گسترده ای در حوزه ادبیات کودک و نوجوان دارد که لازم است از این ظرفیت‌ها بیش از پیش استفاده شود.

وی تصریح کرد: در داستان‌هایی که برای کودک و نوجوان نوشته می‌شود باید به تمام نیازهای آنها نگاه کنیم و علاوه بر آن زمان‌شناسی هم داشته باشیم چرا که امروز بسیاری از نیازهای جدید کودکان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

این نویسنده حوزه کودک و نوجوان استان یزد تصریح کرد: بحث ترجمه کتاب‌ها موضوع خوبی است و به شخصه به آن اعتقاد دارم ولی نکته مهم این است که نباید در این راه به سراغ تمام کتاب‌ها برویم چون برخی کتاب‌ها اصلا موفق نمی‌شوند و حتی به بازار هم ورود پیدا نمی‌کنند.

یزد این روزها شاهد برگزاری رویدادهای مختلفی است که به مناسبت روز و هفته ملی کتاب در حال انجام است، برنامه‌هایی که به واسطه انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران، در حال انجام است و یزد میزبانی انها را بر عهده گرفته است.

قطعا این چنین برنامه‌هایی نقش بسیار مهمی در معرفی ظرفیت‌های بسیار گسترده یزد در حوزه‌های مختلف کتاب به ویژه در زمینه کتاب‌های کودک و نوجوان ایفا می‌کند.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار