موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
209244
۲۳ آبان ۱۳۹۸

۵۰ نوجوان دامغانی تحت پوشش طرح مانا قرار گرفتند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دامغان گفت: ۵۰ نفر از نوجوانان طی ۱۳ جلسه و ۳۰ ساعت، در طرح مانا یا مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران مشارکت کردند.

به گزارش کودک پرس ، محمود زحمتکش افزود: اجرای طرح مانا  با شرکت سه گروه از نوجوانان در ۱۳ جلسه در دامغان برگزار شد.

وی اضافه کرد: جامعه هدف طرح مانا دختران و پسران ۱۳ تا ۱۸ ساله هستند که در محله‌های حاشیه‌ای و کم برخوردار شهری زندگی می‌کنند.

زحمتکش اظهار داشت: این طرح برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و آموزش شیوه تبدیل تهدید به فرصت به دنبال حساس‌سازی خانواده‌ها با استفاده از توانایی‌های نوجوانان است.

وی تصریح کرد: مشارکت اجتماعی نوجوانان، تمرین کار گروهی، یادگیری فرایند مطالبه گری به حق، حساس شدن به مشکل‌های محله، بررسی مشکل و یافتن راه حل های مبتکرانه جهت حل آن‌ها و ارائه راهکار به مسئولان اجرایی، از مواردی است که در این طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

زحمتکش گفت: این طرح به منظور جلوگیری از گسترش آسیب های فردی و اجتماعی به ویژه اعتیاد در بین نوجوانان در قالب سه محور آموزش مهارتهای اجتماعی، اوقات فراغت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ویژه نوجوانان در سطح محلات و مساجد برگزار شد.

وی ادامه داد: آموزش‌های لازم در خصوص اجرای این طرح به ۲۴ نفر از مجریان ارائه شده است که این افراد از کارشناسان مشاوره و روانشناسان هستند.

رئیس اداره بهزیستی دامغان گفت: طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران در این شهرستان دامغان از تیر ۹۸ آغاز شد و تا آبان‌ ادامه داشت.

 

بر اساس سرشماری سال ۹۵ شهرستان دامغان ۹۴ هزار و ۱۹۰ نفر در ۳۰ هزار و ۲۹۶ خانوار جمعیت دارد. سه هزار و ۲۳۸ خانوار دامغانی از مددجویان بهزیستی این شهرستان هستند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار