موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
209217
۲۲ آبان ۱۳۹۸

بخشش قاتل پس از هشت سال با گذشت خانواده مقتول

رئیس شورای حل اختلاف گلستان از بخشش قاتل پس از هشت سال خبر داد و گفت: این جوان پشیمان، در زمان ارتکاب قتل نوجوان بوده است.

به گزارش کودک پرس ، احمد جعفری، رئیس شورای حل اختلاف گلستان از بخشش قاتل پس از هشت سال خبر داد و بیان کرد: قاتل هشت سال پیش با همدستی مادرش همسر دوم پدرش را به قتل رسانده بود.

رئیس شورای حل اختلاف گلستان افزود: پس از وقوع حادثه با شکایت اولیای دم، حکم قصاص برای قاتل صادر شد.

وی تصریح کرد: این جوان پشیمان، در زمان ارتکاب قتل نوجوان بوده و از سال ۹۱ به جرم قتل عمدی وارد زندان و محکوم به قصاص نفس شد.

جعفری خاطرنشان کرد: اعضای شعب ویژه زندان گرگان پس از مشاهده آثار ندامت و حسن رفتار این مددجو در زندان با اولیای دم ارتباط برقرار می‌کنند و نشست‌های متعددی را با اولیای دم و بزرگان طوایف محمود زهی و شهنوازی برگزار می‌کنند.
رئیس شورای حل اختلاف گلستان با اشاره به اینکه پیگیری‌ها در نهایت منجر به گذشت خانواده مقتول شد، اظهار کرد: در نهایت اولیای دم بدون هیچ چشم داشتی از حق قانونی و شرعی خود گذشتند و قاتل فرزندشان را بخشیدند.

جعفری با تاکید بر اینکه شورا‌های حل اختلاف در پرونده‌های قتلی که به عمد، قصد و نیت قبلی بوده ورود نمی‌کنند، اذعان کرد: پرونده‌هایی که قاتل در آن‌ها به دنبال گرفتن جان شخصی نبوده و ناخواسته یا به دلیل خشم آنی در درگیری مرتکب قتل شده، با ورود و پادرمیانی ریش سفیدان و معتمدین و برگزاری جلسات متعدد با خانواده مقتولین برای سازش اقدام می‌کنند.

منبع: میزان
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار