موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
209176
۲۱ آبان ۱۳۹۸

معرفی برگزیدگان مرکز ملی استیژ ایران در جشنواره تئاتر کودک

هیات داوران مرکز ملی استیژ ایران با انتشار بیانیه‌ای، نمایش‌های برگزیده بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را اعلام کرد.

به گزارش کودک پرس ، در آیین پایانی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، بیانیه هیات داوران مرکز ملی اسیتژ ایران در آیین اختتامیه جشنواره قرائت شد که در ادامه آمده است:

با توجه به تاکیدات همه ساله مرکز استیژ جهانی نسبت به اشتراک گذاشتن تجربیات و تلاش‌های کسانی که به طور مستمر برای کودکان و نوجوانان نمایش تولید می کنند ضمن حفظ استقلال و شخصیت فرهنگی کودکان و نوجوانان ایرانی، داوران این دوره مرکز ایرانی اسیتژ برای انتخاب آثار بهتر به نکات زیر توجه کرده‌اند.

نوآوری و بدعت، وجود عناصر خلاقانه، توجه به مخاطبان از دیدگاه هنری و زمینه های فنی و تکنیکی نمایش‌ها، داوران این دوره مرکز ملی اسیتژ متشکل از زهرا صبری، امیرحسین عسگری و مریم کاظمی اعلام می‌دارند انتخاب نمایش‌های بهتر در مقایسه با کیفیت مطلق نیست و از بین ۳۲ نمایش منتخب نهایی بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در چهاربخش خردسال، کودک،نوجوان وخیابانی، ارزیابی صورت گرفته است وضمن احترام به همه گروه‌های شرکت‌کننده که به مرحله حضور، اجرا و داوری جشنواره رسیده‌اند، برگزیدگان خود را اعلام می‌کنند.

هیات داوران انتظار دارد مرکز ملی اسیتژ و همه متولیان و دست‌اندرکاران تئاتر کودک و نوجوان بتوانند در مسیر وظیفه اصلی خویش که فراهم کردن تسهیلات اجراهای حرفه ای و بالا بردن ظرفیت‌های تولیدات مستمر اجرایی است حرکت کنند و انتخاب و اعلام نمایش‌ها، هر سال حرکت نمادینی برای یادآوری هدف اصلی باشد.

 در بخش خردسال

_ تندیس اسیتژ، لوح تقدیر و بیست و پنج میلیون  ریال جایزه نقدی به نمایش “هرکی تو دنیا یک شکل و رنگی داره” به کارگردانی (حامد ترابی) به عنوان نمایش برگزیده، بخاطر طراحی میزانس و فضاسازی مناسب با موضوع و استفاده درست از ابزار.

– لوح تقدیر و پنج میلیون ریال جایزه نقدی به نمایش “دامن خیال انگیز من” به کارگردانی (بهناز مهدیخواه) به خاطر ایجاد لحظات بدیع در فرم به منظور روایت درست قصه نمایش.

در بخش کودک

– لوح تقدیر و پنج میلیون ریال جایزه نقدی به نمایش “کچل کفتر باز”به کارگردانی(آزاده انصاری) بخاطر انضباط و انسجام گروه اجرایی و طراحی بستر مناسب برای رسیدن به هدف نهایی قصه نمایش.

در بخش نوجوان

– تندیس اسیتژ، لوح تقدیر و بیست و پنج میلیون ریال به نمایش”به مرور زمان” به کارگردانی(حسین اسدی) به عنوان نمایش برگزیده بخاطر طراحی میزانسن و فضاسازی مناسب با موضوع و استفاده درست از ابزار.

_لوح تقدیر و مبلغ پنج میلیون ریال جایزه نقدی به نمایش “افسانه ماردوش” به کارگردانی (محمد جهانپا) بخاطرهدایت درست بازیگران در موقعیت های متفاوت و طراحی مناسب و کاربردی عروسک با توجه به قصه نمایش.

در بخش خیابانی

– تندیس اسیتژ، لوح تقدیر و مبلغ بیست و پنج میلیون ریال جایزه نقدی به نمایش”یک چالش نه چندان کوچولو و خونه مادربزرگه” به کارگردانی(نورالله لک) به عنوان نمایش برگزیده بخاطر انتخاب و طراحی ویژه برای یک نمایش خیابانی مناسب موضوع ویژه نوجوانان و هدایت درست بازیگران.

-لوح تقدیر و مبلغ پنج میلیون ریال جایزه نقدی به نمایش “وقتی که هفت سالم بود” به کارگردانی (مهدی حبیبی) بخاطر ایجاد تصاویر مناسب و موثر برای انتقال مفهوم به مخاطب.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ۲۱ آبان‌ماه در همدان با معرفی برگزیدگان در حال برگزاری است.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار