20725
۰۴ مرداد ۱۳۹۶

رسیدگی بهزیستی به 26 هزار کودک و نوجوان بی سرپرست و بد سرپرست

رئیس سازمان بهزیستی کشور می گوید که افزون بر 26 هزار کودک و نوجوان دختر و پسر بی سرپرست و بدسرپرست زیر پوشش این نهاد هستند که 90 درصد آنان توسط افراد داوطلب و موسسات خیریه، نگهداری و مراقبت می شوند.

به گزارش کودک پرس، انوشیروان محسنی بندپی عصر سه شنبه درمراسم بازدید و جشن بزرگداشت روز دختر در موسسه خیریه نگهداری کودکان بی سرپرست حضرت آمنه (س) شهر گنبدکاووس گفت: بهزیستی تنها گروه سنی شیرخوارگان را نگهداری می کند و کار نگهداری دیگر کودکان و نوجوانان توسط موسسات و افراد داوطلب و نیکوکار انجام می شود.
وی، واگذاری امور نگهداری و مراقبت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست یا بد سرپرست به افراد داوطلب و موسسات خیریه را ازجمله راهبردهای سازمان بهزیستی دانست و اظهار داشت: این نهاد از کمک افراد داوطلب، خیرین و موسسات خیریه علاقه مند به نگهداری و مراقبت از این کودکان و نوجوانان استقبال می کند.
محسنی بندپی اضافه کرد: درحال حاضر از مجموع افزون بر 26 هزار کودک و نوجوان دختر و پسر زیر پوشش بهزیستی، 90 درصد آنان توسط افراد داوطلب، خیرین و موسسات خیریه در سراسر کشور نگهداری و مراقبت می شوند.
وی، نزدیک کردن کودکان و نوجوانان بدسرپرست به خانواده های آنان برای نگهداری، آموزش و حرفه آموزی آنان را از دیگر سیاست های سازمان بهزیستی اعلام کرد و گفت: این سازمان از واگذاری کودکان و نوجوانان بی سرپرست یا شیرخوارگان که 25 درصد از جمعیت 26 هزار نفری زیرپوشش بهزیستی را تشکیل می دهند، به خانواده های بدون فرزند یا علاقه مند به نگهداری از چنین کودکانی استقبال می کند.
رئیس سازمان بهزیستی یادآور شد: مقررات واگذاری کودکان و شیرخوارگان بی سرپرست به خانواده ها تسهیل شده است و خانواده های علاقه مند می توانند برای نگهداری و مراقبت از چنین کودکانی به بهزیستی مراجعه نمایند.
محسی بندپی همچنین گفت: واگذاری کودکان و نوجوانان بدسرپرست به خانواده ها و افراد ممنوعیت قانونی و حقوقی دارد و تنها در قالب نگهداری موقت یک تا سه ساله امکان دارد.
به گزارش ایرنا، دراین بازدید، رئیس سازمان بهزیستی کشور به هر یک از 18 کودک و نوجوان دختر 6 تا 18 سال موسسه حضرت آمنه (س) گنبدکاووس علاوه بر اهدای هدیه نقدی، کمک هزینه اقامت آنان در یک سفر زیارتی، تفریحی یا سیاحتی را تقبل نمود.
در این مراسم، علاوه بر مدیرکل بهزیستی گلستان، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری گلستان، نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی، امام جمعه، دو تن از معاونین فرماندار ویژه و برخی از مسئولان این شهرستان حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، سفر دو روزه رئیس سازمان بهزیستی کشور به استان گلستان از امروز صبح با بهره برداری از چند مرکز اورژانس اجتماعی، واگذاری تعدادی واحد مسکونی به مددجویان و شرکت در شورای اداری کلاله در شهرهای مختلف این استان آغاز شده است.
شهرستان مرزی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و اداره بهزیستی آن 8700 مددجو زیر پوشش دارد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار