205642
۰۷ شهریور ۱۳۹۸

یازدهمین دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان برگزار شد

به گزارش کودک پرس، یازدهمین دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان، ۶شهریور در باغ کتاب تهران برگزار شد، در این دورهمی بیش از ٣٠٠ نفر فعال در حوزه کودک و نوجوان شرکت کردند. در ابتدا فعالان حاضر در مراسم به معرفی محصولات و خدمات خود پرداختند تا با ارائه برنامه‌های خود به همکاری با دیگر […]

به گزارش کودک پرس، یازدهمین دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان، ۶شهریور در باغ کتاب تهران برگزار شد، در این دورهمی بیش از ٣٠٠ نفر فعال در حوزه کودک و نوجوان شرکت کردند.

در ابتدا فعالان حاضر در مراسم به معرفی محصولات و خدمات خود پرداختند تا با ارائه برنامه‌های خود به همکاری با دیگر مجموعه‌ها بپردازند.

 

سجاد اسم‌حسینی دبیر این دورهمی و مدیر مسئول خبرگزاری کودک و نوجوان گفت: هدف از برگزاری این دورهمی شناخت و ارتباط فعالان و اشتراک‌گذاری خدمات در جهت تولید محصولات بیشتر است.

حسینی اظهار داشت: ما در ابتدا کارمان را با ٢٠ نفر از فعالان این حوزه شروع کردیم اما پس از گذشت یازده دوره، حال با ٣٠٠ نفر از فعالان حوزه کودک و نوجوان مشغول فعالیت هستیم.

وی افزود: ما سعی می‌کنیم ارتباط میان افراد را در دورهمی بیشتر کنیم و موجب همکاری بین شرکت ها و فعالان شویم و در تلاشیم تا فعالان تولیداتشان را با هم به اشتراک بگذارند و به تولید محصولی غنی‌تر اقدام کنند.

 

حسینی گفت: میزبان‌های ما معمولا مجموعه‌های دولتی بودند همچون شبکه «امید» سازمان صدا و سیما، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، سازمان اوج، مرکز علمی فناوری فضای مجازی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اما در دو دوره هشتم و یازدهم، مجموعه‌های فعال در حوزه کودک نوجوان خود در برگزاری این دو دورهمی ما را همراهی کردند و دورهمی در این دو دوره پشتیبانی دولتی نداشت.

سجاد اسم‌حسینی دبیر دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان اظهار داشت: در این دورهمی اتفافات متعددی رخ داده و ادبیات اکوسیستمی حوزه کودک و نوجوان جدی‌تر شده و این دورهمی‌ها دستاورد‌های زیادی داشته است؛ در طی آشنایی دو تن از فعالان حوزه کودک و نوجوان و در دهمین دورهمی از محصول مشترک خود رونمایی کردند.

در ادامه مراسم مهندس سلجوقی گفت: بهترین جایی که بتوان روی آن سرمایه گذاری کرده و بهره‌برداری زیادی نصیب کشور شود آموزش و پرورش است.

وی افزود: در کشور آمریکا ۳۸ سال درباره سرمایه‌گذاری روی کودکان تحقیق کردند به این نتیجه رسیدند که سرمایه گذاری روی کودکان ۲ تا ۱۲ سال در هنگام بزرگسالی ۱۶ برابر بازگشت سرمایه دارد. ما درباره سرمایه‌گذاری روی کودکان احادیث زیادی داریم که باید از آنها استفاده کنیم.

 

محمود عباسی معاون وزیر دادگستری نیز با حضور در جمع فعالان حوزه کودک و نوجوان گفت:‌ بر اساس کنوانسیون‌های سازمان ملل امروز یکی از چالش‌های مهم کودکان ما اینترنت و فضای مجازی است.

وی افزود: فضای مجازی بدون قید و شرط و افسار گسیخته آینده نامطلوبی را برای کودکان رقم می‌زند که برای رفع این مشکل نیازمند به برنامه‌ریزی اساسی هستیم، با رها کردن کودکان و ایجاد نکردن تفاهم بین نسل امروز و فردا نوعی گسست نسلی ایجاد شده و چالش‌های برگشت ناپذیر ایجاد می‌کند.

 

معاون وزیر دادگستری گفت: متاسفانه برخی دستگاه‌های به جای اینکه در زمینه اخلاق و رعایت قانون به فرهنگ‌سازی بپردازند درست برعکس عمل می‌کنند، فضای مجازی امن حق کودکان است که در آن باید قوانین و مقررات حفظ شود.

عباسی گفت: درباره فضای مجازی قوانینی نوشته شده است که حرکت دولت درباره آن بسیار کند است و همت جهادی جوانان دغدغه‌مند این عرصه را می‌طلبد.

 

در ادامه یازدهمین دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان، امیری‌نیا رئیس هیات مدیره شرکت تین تاک نیز گفت: ما باید در فناوری کودک و نوجوان را از یکدیگر جدا کنیم.

ما در زمینه فن‌آوری آی‌تی عقب هستیم؛ در زمینه آی‌تی ما باید نیازها و مخاطرات حوزه کودک و نوجوان را شناسایی کرده و فن‌آوری متناسب با آن را تولید کنیم، به همین منظور ما سیم‌کارت‌های تخصصی تحت عنوان «تین تاک» را طراحی کردیم که والدین از طریق آن بتوانند فرزندان خود را کنترل کنند.

در ادامه این مراسم، شوقی معاون فنی شرکت ارتباطات تین تاک، گفت: از جمله قابلیت‌های سیم کارت تخصصی تین تاک مدیریت و کنترل نظارت آنلاین بر فعالیت کودکان توسط والدین، قطع و وصل اینترنت در اختیار والدین، فیلتر نرم‌افزاها، ایجاد محدودیت ساعات کارکرد، تعریف تقویم زمان، مشاهده لیست مکالمات و پیام‌های کودکان توسط والدین و بسیاری مزایای دیگر را می‌توان نام برد.

در انتهای مراسم نیز از سیم کارت تخصصی کودک و نوجوان ارائه شده توسط شرکت «تین تاک» رونمایی شد و پس از آن شرکت‌کنندگان به بحث و تبادل نظر و ارائه راهکار و نظریه‌های مختلف در خصوص همکاری در حوزه کودک و نوجوان پرداخته و محصولات خود را معرفی کردند.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار