200923
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
رئیس پیش دبستانی هلال احمر:

اعلام آمادگی هلال احمر برای همکاری هرچه بیشتر در قرارگاه فرهنگی کودکان سیل زده

محمدزاده گفت: همینجا اعلام می‌کنم خدمت شما عزیزان که هلال احمر تمام قد، هرکجا که دوست داشتید در خدمت قرارگاه فرهنگی کودکان سیل زده هستیم.

به گزارش کودک پرس ، نهمین دورهمی فعالان کودک و نوجوان که در نهم اردیبهشت‌ماه به میزبانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد، آقای محمدزاده رئیس پیش دبستانی هلال احمر گفت: در ابتدا به آقای اوحدی خدا قوت میگم که در تمامی عرصه‌ها ایشان را مشاهده می‌کنیم. سپس به شرح فعالیت‌های هلال احمر برای کودکان سیل زده پرداخت و اعلام آمادگی این سازمان را برای همکاری هرچه بیشتر در قرارگاه فرهنگی کودکان سیل زده اعلام کرد.

فعالیت‌های هلال احمر برای کودکان سیل زده

رئیس پیش دبستانی هلال احمر گفت: فعالیت‌های هلال احمر برای کودکان سیل زده یه شرح زیر است:
1. جمعیت هلال احمر علاوه بر آن وظایفی که برعهده دارد (مثل پاسخگویی به سوانح و حوادث، هماهنگ کردن گروه‌های داوطلب)، سیستم حاکمیتی تصمیم گرفت که فقط جمعیت هلال احمر و کمیته حضرت امام جمع آوری هدایا و وجوه نقد را برعهده بگیرند. البته هر ارگان و NGO و سمنی که دارای اساسنامه باشد و به هلال احمر مراجعه کنند کمتر از 24 ساعت استعلام‌ها انجام می‌شود و به آن عزیزان مجوز جمع‌آوری داده می‌شود.

2. علاوه بر این فعالیت‌ها، فیلم‌های مداخلات فرهنگی_اجتماعی_روانی ما تحت عنوان «سحر» وارد منطقه شدند و همان فضای PSA را برای بچه‌ها انجام دادند که شامل فضای روستای کودک، بازی‌های گروهی، بهداشت کودکان بود. آمار همه‌ی این‌ها با عدد و رقم موجود است.

  1. بازی‌های گروهی، مشاوره‌های گروهی و تشخیصی و هدایت کودکان

    4. پکیج‌های آموزشی که در اختیار کودکان قرار داده شد.

    5. اهدا البسه، اسباب بازی

    6. برپایی استیج‌هایی برای شادکردن بچه‌ها در ایام شعبانیه با توجه به اعیاد مختلف

    7. بحث اسکان موقت در گلستان و خوزستان
    درست است که سیل یک جور سیل بود ولی در هر جا آثارش فرق می‌کرد. در گلستان و خوزستان ما کمپ و اردوگاه داشتیم. اما در لرستان بخاطر اینکه زمین پر از آبرفت‌ها بود و گل و لای‌ بود امکان ایجاد کمپ‌ها را نداشتیم و نوع خدمت‌دهی ما نیز فرق می‌کرد.

    8. رایزنی با اسپانسرها
    رایزنی‌هایی با یکسری از اسپانسرها داشتیم که شاید درست نباشد نام برده شوند اما یک بانکی 20000 بسته آموزشی را تهییه کردند و در اختیار ما قرار دادند. این بسته شامل کیف، نوشت افزار، دفتر و کمک آموزشی است. پارت اول آن را در استان لرستان توزیع کردیم.

    با یونیسف نیز 4شنبه جلسه داشتیم آنها نیز به دنبال این هستند که به نحوی بتوانند وجوه خودشان را وارد کنند. خوشبختانه ساب UN ها هنوز مسدود نشده و آنها هم می‌توانند وجوه خود را وارد کنند. آنها هم ترجیح‌شان این است که بازی‌ها و اسباب بازی‌های فکری را تزریق کنند که در این رابطه قطعا ما جلسه‌ای را با کانون پرورش فکری خواهیم داشت تا یکسری اسباب و البسه برای آن‌ها بتوانیم تهییه کنیم.

آمار کودکان سیل زده بازمانده از تحصیل

محمدزاده رئیس پیش دبستانی هلال احمر گفت:  مجموعا 8 هزار و 150 دانش آموز در لرستان بازمانده از تحصیل هستند با توجه به آسیبی که به مدرسه‌شان وارد شد.
در استان خوزستان 34 هزار و 265 دانش آموز دختر و 37 هزار و 463 دانش آموز پسر و در استان گلستان 11 هزار و 346 دختر و 10 هزار و 343 پسر از تحصیل به هر دلیلی بازماندند.

در انتها رئیس پیش دبستانی هلال احمر گفت: همینجا اعلام می‌کنم خدمت شما عزیزان که هلال احمر تمام قد، هرکجا که دوست داشتید در خدمت قرارگاه فرهنگی کودکان سیل زده هستیم.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار