189318
۲۶ آذر ۱۳۹۷

۱۰۶ کودک کار اردبیلی نیازهای ویژه دارند

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۱۰۶ کودک اردبیلی شناسایی شده‌اند که نیازهای ویژه‌ای دارند و در راستای رفع این نیازها به دستگاه‌های مربوطه ارجاع داده شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، بهزاد ستاری در جلسه کارگروه اجتماعی ساماندهی کودکان خیابانی استان اردبیل اظهار داشت: 12 دستگاه اجرایی در کارگروه اجتماعی ساماندهی کودکان کار عضو هستند و هر دستگاه براساس آیین نامه کودکان کار هر دستگاه وظیفه مجزا در راستای ساماندهی کودکان کار را دارند.

وی گفت: در سال گذشته 273 کودک کار شناسایی شده بود و در 9 ماهه نخست امسال نیز 203 کودک کار شناسایی شد که 190 مورد برای رفع نیازهای اولیه به دستگاه‌های مرتبط ارجاع شده که  186 مورد را دستگاه‌ها حمایت لازم را انجام داده‌اند.

 

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه کودکان کار باید از همه جهات مورد توجه قرار گیرد، افزود: بیش از 200 میلیون تومان در 9 ماهه نخست امسال به کودکان کار و خانواده‌های آنها کمک‌های مالی تخصیص داده شده است.

ستاری بیان کرد: دو مرکز نگهداری  کودکان کار در سطح استان فعالیت دارند که یکی از آنها مرکز شبانه‌روزی است و کودکانی را که سرپناه ندارند اسکان داده و خدمات مختلفی از قبیل معاینات بالینی و روانشناسی به کودکان ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: نیاید با روش‌های قهری و اجباری با کودکان کار برخورد کرد و باید با توانمندسازی کودکان وخانواده‌های آنها و آموزش‌های لازم در این رابطه عمل کرد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: اقدامات مناسبی در راستای توانمندسازی خانواده‌های  کودکان کار صورت گرفته است که اشتغال 15 نفر از مادران کودکار کار با تاسیس کارگاه قالیبافی از جمله این اقدامات است.

ستاری اظهار کرد: بر اساس ماده یک پیمان نامه حقوق کودکان کار و سازمان یونیسف کودک به کسانی اطلاق می‌شود که زیر 18 سال سن دارند و دستگاه‌های مختلف وظیفه حمایت از این کودکان را دارند.

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار