189311
۲۶ آذر ۱۳۹۷
مدیرکل بهزیستی استان کرمان:

اخبار منتشره در مورد کودک‌آزاری‌ نگران‌کننده است

مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان اینکه جامعه در حوزه مسایل اجتماعی در شرایط ویژه‌ای قرار دارد، اظهار کرد: اخبار دریافت شده در مورد کودک‌آزاری‌های پیش آمده نگران‌کننده است.

به گزارش کودک پرس ، نشست تخصصی فرآیند فعالیت اورژانس اجتماعی با موضوع کودک آزاری با حضور مدیرکل، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمان مددکاران، روانشناسان و فعالان اجتماعی در محل سالن اجتماعات نشاط اداره کل بهزیستی استان کرمان برگزار شد.

“عباس صادق زاده” مدیرکل بهزیستی استان کرمان مداخلات علمی و موثر در حوزه آسیب‌های اجتماعی را ضروری دانست و گفت: آگاهی بخشی به مردم و افزایش دانش اجتماعی می‌تواند به عنوان یک مداخله موثر در کاهش آسیبب و پدیده کودک‌آزاری نقش اساسی داشته باشد.

وی با تشریح فعالیت اورژانس اجتماعی گفت: اورژانس‌ اجتماعی وقتی می‌تواند مداخلات اثرگذار داشته باشد که دامنه همکاری با حلقه‌ها و لایه‌های مختلف جامعه برقرار شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان دو خط  شامل خط مشاوره‌ای 1480 و مداخله‌ای 123 سازمان بهزیستی را که وظیفه  مشاوره تلفنی به مردم و مداخله در بحران‌های اجتماعی را بر عهده دارند از اقدامات موثر بهزیستی دانست و اظهار کرد: مشاوره‌ها و مداخله‌های انجام شده نقش موثری در کاهش پدیده‌هایی چون خودکشی و کودک آزاری داشته است.

 

براساس این گزارش “محمود منصوری” معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمان نیز با تشریح شاخص‌های سلامت در یک جامعه گفت: بی‌شک همکاری‌های بین بخشی ضروری‌ترین ابزار برای فراهم کردن زمینه‌های سلامت اجتماعی و کاهش آسیب‌ها و پدیده‌هایی چون کودک‌آزاری است .

وی با بیان اینکه رفاه کودکان یکی از شاخص‌های مهم سلامت است، افزود: در هر جامعه بر اساس فرهنگ و ارزش‌های تعریف شده در آن جامعه تعاریف مختلفی از آسیب می‌شود اما کودک آزاری پدیده‌ای است که در ادیان و فرهنگ‌های  مختلف به ویژه در دین اسلام نفی شده ، بنابراین تامین رفاه کودکان در ابعاد مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.

 

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه بعد از همسر آزاری، کودک آزاری شایع‌ترین آسیب است، گفت: بیش از 12 هزار کودک به طور مستقیم از پوشش‌های حمایتی، آموزشی و مراقبتی بهزیستی برخوردار هستند.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار