189223
۲۶ آذر ۱۳۹۷

جشن امضای کتاب با حضور مصطفی رحماندوست در کاشان+ تصاویر

در دومین روز از جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان مراسم جشن امضا و دیدار و گفت‌وگو با مصطفی رحماندوست شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان در ساربوک کاشان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، مصطفی رحماندوست در حلقه دوستدارانش با ابراز خشنود از حضور مجدد در  شهر کاشان اظهار داشت: سال قبل در چنین روزهایی تجربه حضور در این مکان را داشته ام و حالا به عینه شاهد افزایش دوستداران کتاب در کهن شهر کاشان هستم و این مایه خشنودی بسیار است که فضایی ایجاد شده تا کودکان به مطالعه  بیشتر روی آورده اند.

رحماندوست در ادامه افزود: زمان متغیر شگفتی است در دوران کودکی ما توجه غالب بر درس خواندن بود و نه کتاب خواندن هر چند شخصا معتقد هستم خارج از مدرسه باید به جستجوی زندگی و آموزه‌هایش بود چرا که مدرسه فضای رشد کافی به انسان نمی‌دهد.

وی با اشاره به خاطره‌ای از نمایش کارنامه دوره اول دبیرستانش در موزه‌ای عنوان کرد: خانواده‌ها نباید نمره محور عمل کنند، به فرزندانشان فرصت آموختن واقعیات را بدهند و فضا را برای رشد فرهنگی و مطالعاتی آنها مهیا سازند.

 این نویسنده و شاعر در ادامه بیان کرد: همه می‌دانیم  سطح مطالعه در کشور ما پایین است و دلیل این امر عدم حمایت و ترغیب کودکان و نوجوانان توسط خانواده‌هاست باید لذت مطالعه را به آنها چشاند تا با تمایل درونی خود به مطالعه علاقه‌مند شوند.

وی افزود: برای ایجاد رغبت به کتابخوانی در کودکان باید از همان بدو  تولد دست‌های کوچکشان را در دست‌هامان بگیریم و حین بازی برایشان شعر و قصه بگوییم تا این علاقه در آنها ریشه بدواند.

لازم به ذکر است جشن امضا کتاب و نشست و گفت‌وگو با نویسنده و کتاب از برنامه‌های جنبی نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان است که در پایتخت کتاب کشور برگزار می‌شود.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار