موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
189217
۲۶ آذر ۱۳۹۷
مشاور وزیر ارشاد:

شهرهایی که با فرهنگ و هنر پیوند خوردند شهرهای پایدار هستند

مشاور وزیر ارشاد برگزاری جشنواره کتاب کودک و نوجوان کاشان را الگوی موفق کار فرهنگی دانست و گفت: جشنواره کتاب کودک کاشان فرهنگ و هنر و خلاقیت را با اقتصاد گره زد.

به گزارش کودک پرس ، علی اصغر سیدآبادی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه یکشنبه 25 آذرماه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان، گفت: شهرهایی شهرهای پایدار در طول تاریخ هستند که کار فرهنگی می کنند و دارای بینه قوی فرهنگی هستند.

وی، فرهنگ و هنر را موتور متحرکه شهرهای پایدار دانست و گفت: شهرهایی در ایران معروف و بزرگ مانده اند که با فرهنگ و هنر پیوند خورده اند.

به گفته وی،: در جهان نیز صرفا شهرهای اقتصادی پایدار نیستند و به خصوص در دنیای امروز شهرهایی معروف، پایدار، مهم، صاحب اعتبار و نفوذ هستند که بتوانند با فرهنگ و هنر تغییر ایجاد کنند.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از ویژگی این شهرها را داشتن مردم هنرمند و خلاق که خلاقیت آنها با اقتصاد گره خورده است عنوان کرد و افزود: برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان نشان داد که اقتصاد این شهر با فرهنگ و هنر آمیخته شده است.

سیدآبادی، با تاکید اینکه این جشنواره در دوره نخست برگزاری آن در نوع خود است که در جایی دیگر از کشور سراغ نداریم افزود: صاحبان کسب و کارهایی در این شهرستان که در ظاهر فرهنگی نیستند با سرمایه گذاری مادی و معنوی این اتفاق بزرگ فرهنگی را رقم زدند.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ و هنر همیشه کارهای بزرگ از ایده های کوچک شروع می شود، یادآور شد: ایده های کوچک در اثرخلاقیت ها به کارهای بزرگ تبدیل می شود.

به گفته وی، ایده کوچه برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان نخستین بار در طرح های پایتختی کتاب در قالب مسابقه نقاشی و انتخاب هوشمندانه موضوع آب مطرح شد که با خلاقیت جمعی این منطقه فرهنگی تبدیل به چنین جشنواره ای شد.

 

مشاور وزیر ارشاد، برگزاری نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان درکاشان را نه تنها الگویی موفق برای فرهنگ و هنر کشور بلکه الگویی برای مدیریت اجرایی در همه عرصه های کشور دانست و گفت: در این رویداد هنری دولت به جای آنکه دخالت کند و متصدی شود، میدان را به مردم واگذار کرد و در واقع دولت متصدی جای خود را به دولت تسهیل گر و پشتیبان داد.

سیدآبادی، تصریح کرد: حکایت برگزاری جشنواره در کاشان یک دگمه ای بود که با موفقیت کتی بزرگ دوخته شد و برعکس کارهای اجرایی که نمی توان برای یک دگمه کت دوخت در ایده های فرهنگی با خلاقیت می توان از یک طرح کوچک رویدادی بزرگ را با موفقیت رقم زد.

شایان ذکر است: آیین اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان که از ۲۲ آذرماه با حضور وزیر ارشاد مراسم افتتاحیه آن درکوشک کمال الملک آغاز شد پس از چهار روز برگزاری با حضور سید علی اصغر سیدآبادی ، مشاور وزیر و هنرمندان حوزه ادبیات کودک و نوجوان از جمله بهرام شاه‌محمدلو و خانم راضیه برومند (آقای حکایتی وبانو) فریده فرجام نخستین بانوی نمایشنامه نویس ایران در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان به کار خود پایان داد.

 

این جشنواره با یکصد برنامه متنوع فرهنگی هنری حضور ۶۰ نویسنده و تصویرگر برجسته ملی برگزار شد.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار