188856
۲۲ آذر ۱۳۹۷
مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی آموزش و پرورش اعلام کرد؛

ارزیابی و پایش قامتی ـ اسکلتی ۴۰ درصد دانش‌آموزان پایه ششم

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی آموزش و پرورش از تخصیص ۱۲۰۰ ساعت موظف به معلمان متخصص تربیت‌بدنی در کانون‌های حرکات اصلاحی و پایش ۴۰ درصد از دانش‌آموزان پایه ششم در سال جاری خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، محمد جعفری مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی آموزش و پرورش با اشاره به موضو‌ع‌های مرتبط با فعالیت‌های حرکات اصلاحی در میان دانش‌آموزان اظهار کرد: موضوع حرکات اصلاحی در دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی از جایگاه مهمی در میان برنامه‌ها برخوردار است و تشکیل کارگروه و تصمیم‌گیری در ارتباط با موضوعات مرتبط با آن به‌وسیله خرد جمعی نشان‌دهنده اهمیت آن است.

وی با بیان اینکه برای اجرای بهتر فعالیت‌های حوزه حرکات اصلاحی، 1200 ساعت موظف به معلمین تربیت‌بدنی متخصص حرکات اصلاحی در سراسر کشور تخصیص داده‌ شده است، افزود: هر معلم درس تربیت‌بدنی با علمی که دارد خود یک متخصص حرکات اصلاحی است ولیکن با حضور چنین نیروهایی در کانون‌های حرکات اصلاحی که غالباً دارای مدرک فوق‌لیسانس و دکتری در زمینه حرکات اصلاحی هستند مشغول رسیدگی به ناهنجاری‌های قامتی و اسکلتی دانش‌آموزان هستیم که از اولویت‌های وزارت آموزش‌ و پرورش است.

جعفری از تخصیص اعتبار مربوط به ارزیابی و پایش قامتی اسکلتی 40 درصد دانش‌آموزان پایه ششم در سراسر کشور خبر داد و گفت:‌ با توجه به نظرسنجی از متخصصین امر و اتفاق‌نظر اکثر آنها در مورد دوره طلایی سنی پایه ششم در دانش‌آموزان برای رسیدگی و اجرای حرکات اصلاحی، ابتدا پایش دانش‌آموزان در این رنج سنی را در دستور کار قرار داده‌ایم تا به وضعیت کنونی آن اشراف بهتری پیدا کنیم و مطابق آن سیاست‌گذاری کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: دستورالعمل بررسی و ارزیابی این 40 درصد از دانش‌آموزان پایه ششم آماده‌ شده و طی چند روز آینده رسماً به استان‌ها ابلاغ خواهد شد؛ دستورالعمل کانون‌های حرکات اصلاحی یک‌بار در سال 95 بازبینی‌شده و امروز پس از بازنگری مجدد در این کارگروه ویرایش نهایی آن انجام خواهد گرفت و جهت ارسال به استان‌های کشور آماده خواهد شد.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش اضافه کرد: آموزش خانواده‌ها در پیشگیری از کسب ناهنجاری‌های قامتی و اسکلتی مؤثر و مهم است و محتوای آموزشی جهت آموزش خانواده‌ها و والدین نیز تهیه‌ شده و در هفته‌های آتی ابلاغ خواهد شد.

وی، آموزش نیروی انسانی فعال در کانون‌های حرکات اصلاحی را که از سرمایه‌های مهم در این زمینه هستند، یکی از برنامه‌های این دفتر اعلام کرد و از تهیه محتوای آموزشی مناسب خبر داد.

 

کارگروه تخصصی حرکات اصلاحی با حضور مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی، معاونان تربیت‌بدنی و سلامت استان‌های قزوین، زنجان و چهارمحال و بختیاری، متخصصین PHD حرکات اصلاحی و کارشناسان دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی در معاونت تربیت‌بدنی و سلامت برگزار شد.

 

 

 

 

منبع:‌ فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار