188761
۲۱ آذر ۱۳۹۷

۳۵ نابغه کودک و نوجوان عازم مسابقات جهانی مالزی خواهند شد

روح‌الله مخبریان مدیرعامل موسسه کودکان هوشمند در این خصوص گفت: امسال از بین ۳۲۳ دانش‌آموز ایرانی که از سراسر کشور به مسابقات ملی تهران راه یافتند ۳۵ نابغه کودک و نوجوان عازم مسابقات جهانی مالزی خواهند شد.

به گزارش کودک پرس ، نشست خبری هجدهین دوره مسابقات بین‌المللی محاسبات ذهنی با چرتکه در تهران برگزار شد.

مدیرعامل موسسه کودکان هوشمند گفت: سال گذشته در دوره قبلی این مسابقات که در آفریقای جنوبی برگزار شد جمهوری اسلامی ایران در حالی قهرمان شد که اولین کشوری بود که در بین کشور‌های خاورمیانه به این مقام دست یافته بود. این در حالیست که امسال تیم بسیار قوی‌تر نسبت به سال گذشته به مسابقات بین‌المللی اعزام خواهیم کرد.

مدیرعامل مؤسسه کودکان هوشمند خاطرنشان کرد: این تیم ۳۵ نفره ایرانی قرار است اول دی ماه عازم کوالالامپور شوند که شامل ۹ نابغه از استان البرز، ۲ نابغه از استان لرستان، ۲ نابغه از استان بوشهر، ۲ نابغه از استان تهران، ۲ نابغه از استان زنجان، ۴ نابغه از استان مرکزی، یک نابغه از استان کردستان، ۱۰ نابغه از استان کرمانشاه، ۲ نابغه از استان هرمزگان و یک نابغه از استان همدان هستند.

 

مخبریان با بیان اینکه اعزای انجمن پامای جهانی شامل تایوان، مالزی، تایلند، کانادا، هونگ‌کنگ، آمریکا، آفریقای جنوبی، ویتنام، کره جنوبی، لبنان، عربستان سعودی، استرالیا، هند، روسیه، چین، قزاقستان، امارات، ازبکستان، مصر، تاجیکستان، یمن و ایران هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این ماسباقت بین‌المللی همچنین قرار است آخرین دستاورد‌های محاسبات ذهنی بررسی شود البته جمهوری اسلامی ایران هم پیشنهاد برگزاری مسابقات پاما در خاورمیانه را ارائه داده است که امیدواری در سال ۲۰۱۹ این رویداد به صورت ویژه در تهران برگزار شود.

 

مدیرعامل مؤسسه کودکان هوشمند گفت: افزایش و ارتقاء روحیه خودباوری فرزندان ایرانی با حضور در مسابقات بین‌المللی می‌تواند ضمن بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مختلف، پیشرفت‌های علم و تکنولوژی در جمهوری اسلامی ایران را نشان دهد.

وی درباره سن شرکت‌کنندگان این مسابقات جهانی افزود: شرکت‌کنندگان بین ۵ تا ۱۴ سال در این مسابقات حضور دارند که البته اکثر این فرزندان طبق استعدادیابی صورت گرفته در مدارس استعداد‌های درخشان تحصیل می‌کنند.

مخبریان گفت: جمهوری اسلامی ایران امسال در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی محاسبات ذهنی با چرتکه در ۵ گروه که شامل همه سطوح این مسابقات می‌شود شرکت دارند.

 

وی تصریح کرد: از مرضیه افخم سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی دعوت کرده‌ایم که در مسابقات حاضر شده و میهمان کودکان ایرانی باشد ضمن اینکه در مسابقات سال گذشته هم کاردار ایران در آفریقای جنوبی موجب دلگری فرزندان این مرز و بوم شد.

مخبریان گفت: امیدوارم همه تلاش‌های مؤسسه کودکان هوشمند و کسب مقامات جهانی بتواند لبخندی را بر لبان مقام معظم رهبری بنشاند.

مدیرعامل مؤسسه کودکان هوشمند خاطرنشان کرد: به این دلیل که فرزندان حاضر در این مسابقات در سن نوجوانی هستند تمامی آن‌ها به همراه پدران و مادران خود در مسابقات حاضر هستند ضمن اینکه تمامی این ۳۵ کودک بیش از ۱.۵ سال است که در کلاس‌های مستمر آموزشی حضور دارند.

 

وی با بیان اینکه توسعه محاسبات ذهنی با چرتکه و بکارگیری آن در امورات روزانه می‌تواند منجر به عملکرد بهتر ذهن و هوش شود گفت: ضمن اینکه موسسه کودکان هوشمند از سال ۱۳۹۱ تاکنون براساس استاندارد‌های بین‌المللی محاسبات ذهن را از طریق چرتکه به کودکان یاد می‌دهد.

 

 

 

 

منبع: میزان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار