188754
۲۱ آذر ۱۳۹۷
با حضور سید‌عباس صالحی؛

جشنواره کتاب کودک و نوجوان در پایتخت کتاب افتتاح می‌شود

نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان در کاشان چهارمین پایتخت کتاب ایران با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان از پنج‌شنبه ٢٢ آذر تا یکشنبه ٢٤ آذر‌ماه در کاشان پایتخت کتاب ایران برپا می‌شود.

این جشنواره از برنامه‌های چهارمین پایتخت کتاب ایران است که با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی و هتل‌های کاشان برگزار می‌شود. همزمان با برگزاری نمایشگاه تخصصی تصویرگری کتاب کودک و نوجوان شماری از تصویرگران جهانی نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت.

در این دوره موضوع ویژه جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان، «آب» است، در ایام جشنواره  کارگاه‌ها و نشست‌هایی با موضوع داستان، شعر، قصه‌گویی، ترجمه، سفر و ادبیات، بحران و چالش آب، کارگاه‌ فیلمنامه و نمایشنامه و … برگزار می‌شود‌.

کار‌گاه‌ها  در دو بخش علاقه‌مندان بزرگ‌سال و هم‌چنین کودکان و نوجوان‌ها برپا می‌شود. علاوه براین با حضور بیش از 50 نویسنده و تصویرگر در  مناطق مختلف شهری و روستایی، شهرستان کاشان برنامه صبحگاه نویسنده  اجرا می‌شود  و  نویسندگان اول صبح در مدارس حاضر می‌شوند و در برنامه صبحگاه مدارس با بچه‌ها گفت‌وگو خواهند کرد. علاوه بر این‌ مجموعه‌‌ای از فیلم‌های برگزیده کودک و نوجوان در اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی و هم‌چنین سالن هتل‌های شهر کاشان برای علاقه‌مندان نمایش داده می‌شود. برگزاری شب شعر و داستان، شب تجربه و تقدیر از فعالان عرصه ادبیات کودک و نوجوان همچنین برگزاری نمایشگاه نقاشی، نمایشگاه کتاب  و تور گردشگری از تاسیسات آب نیز از دیگر فعالیت‌های این رویداد  است.
در ایام برگزاری جشنواره ایده‌های برای نوشتن داستان و تصویرگری درباره «آب» که به دبیرخانه رسیده است، داوری و ارزیابی می‌شود و در مراسم پایانی پنج نویسنده و پنج تصویرگر به‌عنوان برگزیده معرفی خواهند شد و از آن‌ها برای نشر آثار‌شان حمایت می‌‌شود.
بیست و چهارم آذر‌ماه، در جشن پایانی کتاب‌های  کودک و نوجوان برگزیده یک دهه اخیر با موضوع «آب» معرفی خواهند شد و از نویسندگان و تصویرگران برتر تقدیر به عمل می‌آید.

 

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار