188739
۲۱ آذر ۱۳۹۷
مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان خبر داد؛

راه‎اندازی نخستین کتابخانه تخصصی مهارتی کودک و نوجوان در گلستان/ اجرای ۶۰ برنامه شاخص به‎مناسبت هفته پژوهش

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان از راه‎اندازی نخستین کتابخانه تخصصی و مهارتی کودک و نوجوان در استان خبر داد و گفت: کتابخانه تخصصی و مهارتی کودک و نوجوان نیاز مبرم گلستان است.

به گزارش کودک پرس ، محبوبه رجب‎نسب اظهار کرد: بنا داریم در کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان 6 تا 18 سال کار ادبی، هنری و اسلامی انجام شود اما هرگونه برنامه‎ای تعریف‎هایی دارد که ضرورت این گروه سنی است.

وی لازمه رشد و اعتلای گروه‎های اجتماعی را در اعتلای اهداف و برنامه‎های آن دانست و بیان کرد: نمی‎توان خانواده، اجتماع و فضای مجازی را که از عوامل ثاثیرگذار بر کودکان و نوجوانان است را حذف کنیم، لذا باید بررسی کارشناسی و نیازسنجی برای این گروه سنی انجام شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با تأکید بر اینکه نیاز امروز کودکان با نیاز دیروز آنها متفاوت است، افزود: با پیشرفت تکنولوژی باید نیازسنجی برای گروه سنی کودک و نوجوان به‎روز شود که در همین راستا از توان و ظرفیت نخبگان و فعالان حوزه کودک و نوجوان بهره خواهیم برد تا با استفاده از این افراد برنامه‎های عمیق و محتوایی را برای کودکان و نوجوانان برنامه‎ریزی کنیم.

رجب‎نسب با بیان اینکه در همه شهرستان‎های استان گلستان به جز کردکوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد، بیان کرد: زمینه برای راه‎اندازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان ایجاد شده که تاکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تخصیص اعتبار تا پایان اسفندماه سال جاری به بهره‎برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در مراجعه افراد به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محدودیتی وجود ندارد، ابراز کرد: نقطه آرمانی ما بهره‎مندی همه کودکان و نوجوانان از خدمات کانونی است.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با اشاره به برنامه‎های هفته پژوهش گفت: 60 برنامه شاخص به‎مناسبت هفته پژوهش در سطح استان گلستان برگزار می‎شود.

رجب‎نسب با بیان اینکه برنامه‎های هفته پژوهش با رویکردهای مختلف اعم از کارگاه، بازدید، نشست علمی، معرفی شخصیت‎ها و … با محورهای ادبی فرهنگی هنری و اسلامی در استان برگزار می‎شود، برنامه‎های هفته پژوهش با شعار «مسیر زندگی، پژوهش، مقصد و یافتن از 25 تا 30 آذرماه جاری برگزار خواهد شد و ویژه برنامه آن نیز 25 آذرماه در گنبدکاووس برگزار می‎شود.

وی با بیان اینکه توسعه و ارتقای فرهنگ و پژوهش در دستور کار ما قرار دارد، گفت: از ماه آینده آموزش و پژوهش اعضای کانون را در دستور کار داریم، همچنین پژوهشگران به‎ویژه کودکان و نوجوانان معرفی و تجلیل می‎شوند تا انگیزه آنها افزایش یابد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان از راه‎اندازی فصلنامه مجازی کانون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و اذعان کرد: افراد برتر در این فصلنامه معرفی می‎شوند.

 

رجب‎نسب تصریح کرد: ایجاد فرصت برای بحث در خصوص موضوعات پژوهشی از دیگر برنامه‎های ما است که در این راستا نخستین کتابخانه تخصصی و مهارتی کودک و نوجوان در استان گلستان راه‎اندازی خواهد شد.

وی کتابخانه تخصصی و مهارتی کودک و نوجوان را نیاز مبرم استان دانست و افزود: مکان این کتابخانه انتخاب شده و پس از تدوین و آماده شدن آن، به‎زودی شاهد برنامه‎های خوب در این حوزه خواهیم بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان از برگزاری میز تخصصی پژوهشی با هدف شناسایی تهدیدها، فرصت‎ها و آسیب‎ها با حضور صاحب‎نظران خبر داد و یادآور شد: مقدمات این برنامه انجام شده و برنامه‎های مدون کوتاه‎مدت و درازمدت برای نهادینه کردن موضوعات مهم پژوهشی فراهم خواهیم کرد و اندیشمندان با حضور در استان گلستان تجربیات و مباحث لازم را انتقال می‎دهند.

 

* نمایندگان گلستان برنامه‎های کانون را جدی‎تر بررسی کنند

رجب‎نسب، اقدام‎پژوهی را از اولویت‎های کانون پرورش فکری خواند و بیان کرد: از برنامه‎های ما برای حل مساله‎ها اقدام‎پژوهشی است که در قالب آن از افراد اهل اندیشه دعوت می‎کنیم به ما کمک کنند، همچنین نشست علمی پژوهشی با موضوع کنترل آسیب‎های اجتماعی برگزار می‎شود.

وی بر هم‎افزایی برنامه‎های فرهنگی و جلوگیری از موازی‎کاری تأکید کرد و افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گلستان برنامه‎های کانون را جدی‎تر بررسی کنند و در برنامه‎های ما حضور یابند تا کودکان و نوجوان با حضور آنها دلگرم شوند و این انتظار ما از همه مدیران، فرمانداران و نمایندگان مجلس است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان تأکید کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم از دسترسی‎های سطح ملی کانون را حمایت کنند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار