188733
۲۱ آذر ۱۳۹۷
مدیرکل امور زنان وزارت آموزش‌وپرورش:

باید مانع کودک همسری دانش‌آموزان دختر شد/ کودک همسری عامل طلاق زودهنگام

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش‌وپرورش با تاکید بر ممانعت از کودک همسری دانش‌آموزان دختر گفت: تجربه نشان داده است که کودک همسری طلاق زودهنگام را به همراه می‌آورد.

به گزارش کودک پرس ، فرحناز مینایی پور امشب در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اقدامات مجموعه امور زنان در آموزش‌وپرورش برای دانش‌آموزان دختر اظهار کرد: آموزش حقوق شهروندی، سواد زندگی و آمادگی برای ازدواج از جمله برنامه‌های آموزش‌وپرورش برای دانش‌آموزان دختر در سطح کشور است.

 

وی از برنامه‌ریزی برای ارتقا مهارت ارتباطی میان دانش‌آموزان و والدین نیز خبر داد و گفت: گفت‌وگوی بین نسلی از جمله برنامه هایی است که در سال جاری با ابلاغ شیوه‌نامه آن برای ایجاد ارتباط میان دانش‌آموزان با یکدیگر و مسئولان مدرسه و شهرستانی انجام شده است.

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش‌و‌پرورش هدف از اجرای این برنامه را افزایش میزان گفت‌وگو در سطح خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: میانگین صحبت و گفت‌وگو در خانواده‌ها باید روزانه به یک هزار و ۵۰۰ کلمه برسد که اکنون متاسفانه در خانواده‌های کشور این آمار روزانه به ۵۰۰ کلمه می‌رسد.

وی با برشمردن برخی از علل پایین بودن سطح گفت‌و‌گو در خانواده‌ها تصریح کرد: افزایش نفوذ فضای مجازی در خانواده‌ها، شاغل بودن والدین در بیرون از منزل و پایین آمدن ساعت حضور در منزل و تک فرزندی از مهم‌ترین علل وقوع این اتفاق است.

 

مینایی پور همچنین با اشاره به آسیب‌های اجتماعی گریبان‌گیر دانش‌آموزان دختر خراسان شمالی گفت: ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال و ترک تحصیلات دانش‌آموزان دختر در مقطع متوسطه دوم از جمله اساسی‌ترین مشکلات این افراد در خراسان شمالی محسوب می‌شود.

وی با تشریح چگونگی ایجاد این موضوعات در استان اظهار کرد: با توجه به تاکیدات برنامه ششم توسعه در خصوص تحکیم بنیان خانواده باید از سویی با کاهش سن ازدواج و از طرف دیگر با ممانعت از ازدواج زودهنگام دختران و ارتقا فرهنگ، این اتفاق را در زمان مناسب رقم زد.

مدیرکل امور بانوان وزارت آموزش‌و‌پرورش فقر در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و همچنین درگیر بودن خانواده‌ها به اعتیاد را از جمله علت‌های ازدواج زودهنگام دختران نامید و افزود: باید با ارتقا فرهنگ افراد و جوامع و همچنین کمک گرفتن از معتمدین محلی مانع از ازدواج زودهنگام در پیش از سن ۱۳ سالگی برای دختران شد.

 

وی در انتها ازدواج زودهنگام برای دختران را عاملی در جهت ترک تحصیل دانست و افزود: تجربه نشان داده است که کودک همسری باعث طلاق زودهنگام نیز می‌شود و مشکلات عدیده‌ای را برای فرد در آینده ایجاد می‌کند.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار