188687
۲۱ آذر ۱۳۹۷
معاون اجتماعی بهزیستی کردستان عنوان کرد؛

فعالیت ۱۳ مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست در کردستان/ نگهداری از ۱۸۰ کودک زیر ۱۳ سال

معاون اجتماعی بهزیستی کردستان گفت: ۱۳ مرکز نگهداری از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست زیر نظر بهزیستی استان فعال است.

به گزارش کودک پرس ، محسن شجاعی پیش از ظهر امروز در چهارمین جلسه ستاد ساماندهی جوانان در فرمانداری سنندج اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی رفتاری است که در نظام اجتماعی با هنجارهای جامعه تعارض دارد.

وی گفت: آسیب‌های اجتماعی یک واقعیت هستند که در تمام کشورهای جهان وجود دارد، در تمام طول تاریخ بشر وجود داشته و محدود به قشر و قوم خاص یا منطقه خاص نمی‌شود.

معاون اجتماعی بهزیستی کردستان با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی متغییر و آمار آن در مقایسه با سال‌های گذشته متفاوت است افزود: برنامه مبارزه و پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی نیز بروز و متناسب با شرایط روز جامعه باشد.

شجاعی معضلاتی مانند افزایش طلاق، همسر آزاری، روسپیگری، بی‌سرپرستی و بدسرپرستی، خشونت را از شاخص‌های اجتماعی امروز جامعه ذکر کرد.
وی آموزش و الزام طرح مشاوره پیش از ازدواج را از راهکارهای مهم کاهش آسیب اجتماعی طلاق عنوان کرد.

وی نشاط اجتماعی را یکی از نیازهای جهان ما بیان کرد و افزود: اداره ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، در راستای نشاط اجتماعی در میان جوانان  باید برنامه‌ریزی مناسب داشته باشند.

 

معاون اجتماعی بهزیستی کردستان تاکید کرد: ادارتی مانند مشاور امور بانوان استانداری، علوم پزشکی، کمیته امداد می‌توانند با تشکیل کارگروه خانواده

شجاعی یادآور شد: ۵۰ درصد طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد در همین راستا برنامه‌ریزی برای حل مشکل ازدواج جوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی برنامه‌ریزی مناسب برای پرداختن به مسایل اجتماعی جوانان را نیازمند دانش و شناخت متناسب با نیازها و خواست‌های جوانان برشمرد.

معاون اجتماعی بهزیستی کردستان ادامه داد: ۱۳ مرکز نگهداری کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست در بهزیستی استان فعال است که ۱۲ مرکز از این تعداد به صورت دولتی اداره می‌شود.

 

به گفته شجاعی، در این مراکز ۱۸۰ کودک زیر ۱۳ سال نگهداری می‌شوند و اورژانس اجتماعی و سامانه ۱۲۳ به منظور رسیدگی به مشکلات خانوادگی فعال و آماده ارائه خدمت به مردم است.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار