188610
۲۰ آذر ۱۳۹۷
ایران در جایگاه نخست مسابقات یو سی مس؛

موفقیت نوجوانان ایرانی در مسابقات جهانی یو سی مس+‌ فیلم

مسابقات بین‌المللی یو سی مس با حضور ۴۳ شرکت کننده در جهان برگزار شد که با موفقیت نوجوانان ایرانی به پایان رسید.

به گزارش کودک پرس ، یکصد و هفده نوجوان ایرانی در رقابتی تنگاتنگ با هزاران شرکت کننده از 43 کشور جهان با کسب بیشترین کاپ های خوش رنگ و لعاب مسابقات بین المللی یو سی مس (محاسبات ذهنی و چرتکه ای) در جایگاه نخست دنیا ایستادند.

دانش آموزان کشورمان با شرکت در بیست و سومین دوره مسابقات جهانی یوسی مسدر مالزی، موفق شدند در سطوح ده گانه با پاسخ صحیح به 200 سئوال در مدت زمان هشت دقیقه و کسب سه جایگاه قهرمان قهرمانان، 24 رتبه دقهرمانی، 45 مقام نخست، 22 رتبه دوم و 23 مقام سوم با ایستادن بر قله این رقابت ها، هوش محاسباتی برتر خود را به نمایش بگذارند.

سمیه قرایی سرپرست تیم کشورمان از کسب رتبه نخست جهانی نوجوانان ایرانی در بخش شنیداری برای اولین بار در این مسابقات بین المللی و همچنین اخذ یک مقام قهرمانی، دو رتبه اول و دو مقام سوم در بخش فلش کارت این رقابت ها خبر داد.
بنیانگذار یو سی مس نیز در کوالالامپور از عضویت 80 کشور دنیا با دو میلیون و پانصد هزار دانش آموز در یو سی مس خبر داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در بیست و سومین دوره این مسابقات در مجموع با کسب 72 رتبه قهرمان قهرمانان جهان، مقام های قهرمانی و جایگاه های نخست بخش های مختلف این رقابت ها، روی قله ایستاد و خوش درخشید.
پروفسور دینو ونگ افزود: در این دوره از مسابقات یوسی مس، 44 کشور با هزاران دانش آموز، شرکت کردند که در مجموع 2800 نوجوان به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند. وی با اشاره به ارتقاء علمی و کیفی بیست و سومین دوره مسابقات بین المللی یو سی مس در مقایسه با دوره های گذشته گفت: جمهوری اسلامی ایران از سال 1395 تاکنون موفق شد، سه سال متوالی در رقابت با 80 کشور عضو، مقام نخست این مسابقات جهانی را از آن خود کند. کانادا، آمریکا، استرالیا، انگلستان، اسپانیا، مالزی، ایران، هند، سنگاپور، چین، روسیه، ترکیه، تونس، سودان و سریلانکا از جمله کشورهای عضو یو سی مس به شمار می روند. یو سی مس یا همان آموزش محاسبات ذهنی و چرتکه ای به تسلط، اعتماد به نفس، پرورش و تحول ذهن و توسعه مهارت های فکری کودکان، کمک موثر می کند.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار