188542
۲۰ آذر ۱۳۹۷
رئیس اداره بهزیستی هرسین:

تشریح جزئیات زندگی «کودک‌ شبگرد» در هرسین/ بهزیستی پیگیر مساله حضانت است

رئیس اداره بهزیستی هرسین در تشریح جزئیات یک مورد کودک‌آزاری به نام «کودک‌ شبگرد» در این شهرستان گفت: حضانت و سرپرستی این کودک با اخذ مجوز قضایی به مادربزرگش سپرده می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، علی‌حسین نظری در خصوص گزارش ارسالی از شهروندان در خصوص یک مورد کودک‌آزاری به‌نام «کودک‌ شبگرد» که در کانال‌های مختلف اطلاع‌رسانی شده بود، اظهار داشت: مورد مذکور توسط تیم سیار اورژانس اجتماعی بهزیستی سریعا شناسایی شد و با ورود تیم به محل مورد بررسی کارشناسی و مصاحبه حضوری قرار گرفت و مشخص شد این کودک پنج ساله فرزند طلاق است که با پدری معتاد زندگی می‌کند و مادر وی سه سال پیش طلاق گرفته و کودک در منزل استیجاری همراه پدربزرگ و مادربزرگش زندگی می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی هرسین گفت: طبق اظهارات پدر، این کودک برای جلوگیری از دستگیری خود توسط نیروی انتظامی و اورژانس اجتماعی به صورت شبانه به جمع‌آوری ضایعات پرداخته و طبق شواهد موجود پدر صلاحیت نگهداری از این کودک را ندارد.

به گفته نظری، این کودک فاقد شناسنامه بوده و توسط بهزیستی پیگیری‌های لازم برای اخذ شناسنامه انجام خواهد شد.

این مسئول بیان داشت: این کودک در راستای تشکیل پرونده و حمایت‌های بیشتر به مرکز مداخله در بحران اورژانس اجتماعی بهزیستی ارجاع داده شده است.

به گفته نظری، تلاش بر این است که حضانت و سرپرستی این کودک با اخذ مجوز قضایی به مادر بزرگش سپرده شود  و هماهنگی‌های لازم برای حضانت و سایرمراحل بهبود معیشت دردستورکار بهزیستی قرار دارد.

 

وی از عموم شهروندان خواست تمام موارد آسیب‌های اجتماعی نظیر کودک کار، کودک خیابانی، همسرآزاری، خودکشی و… را باشماره ۱۲۳ به اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی اطلاع دهند.

 

 

 

 

منبع:‌ فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار