188513
۲۰ آذر ۱۳۹۷
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد:

اقدام جدی آموزش و پرورش برای ترویج فرهنگ نماز در مدارس

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از تصمیم این سازمان برای تشکیل شورای عالی نماز در جهت ترویج فرهنگ نماز در مدارس خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم نمادین هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز مدارس کشور که در مدرسه حجاب منطقه ۱۳ تهران برگزار شد، درباره فعالیت‌های آموزش و پرورش در جهت ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز، اظهار کرد: امروز شاهد افتتاحیه مراسم هفته قرآن، عترت و نماز بودیم که معمولا در نیمه دوم آذرماه جریان دارد؛ یکی از بهترین برنامه‌های امسال برگزاری مسابقات قرآن است که امسال متفاوت از سال‌های گذشته است زیرا همسویی برنامه‌ها برای تحقق برنامه محوری و حفظ جز ۳۰ قرآن خواهد بود.

وی یکی از فعالیت‌های مهمی که در آموزش و پرورش انجام می‌شود را برگزاری مسابقات قرآن عنوان کرد که به این بهانه فعالیت‌های دیگری شکل می‌گیرد و افزود: جریان‌های قرآنی در بخش‌های مختلف پیش‌بینی شده است که بخشی در مدرسه و دارالقرآن‌ها خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از فعالیت ۷۵۰ دارالقرآن در سراسر کشور خبر داد که مرکر بسط، نشر و توسعه آموزش عمومی قرآن در سطح کشور و کشف استعداد قرآنی دانش‌آموزان است و گفت: امروز با همت رادیو قرآن، زنگ آسمانی را رونمایی کردیم که اتفاق مبارک، پرمحتوا و جذاب است و برای دانش‌آموزان قابل توجه است زیرا بر حفظ جزء ۳۰  قرآن تمرکز دارد.

 

کاظمی ادامه داد: در حوزه نماز، آموزش و پرورش امسال در اجلاس بیست و هفتم نماز، دستگاه برتر در حوزه ترویج و توسعه نماز شد و لوح تقدیر از رئیس جمهور دریافت کرد.

وی اضافه کرد: شورای عالی نماز با مسؤولیت وزیر آموزش و پرورش شکل گرفت لذا ما سعی می‌کنیم از تمام ظرفیت های آموزشی، پرورشی، فرهنگی و ورزشی که در برنامه درس ملی است، استفاده کنیم تا جریان نماز را به جریان فراگیر و همه جانبه تبدیل کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: شورای عالی نماز مسائل را آسیب شناسی کزده و در حوزه سخت افزاری برای اقامه نماز در راستای تجهیز نمازخانه‌های مدارس و تأمین امام جماعت توجه می‌کند؛ به حوزه‌های نرم افزاری نیز باید توجه کرد و در دعوت نماز، جاذبه‌های درستی ایجاد شود همچنین از ظرفیت فضای مجازی، محتوای درسی و توانمندی های والدین استفاده شود.

وی بر توجه به بحث آموزش والدین تاکید کرد و توانمندسازی مدیران مدارس را مهم دانست و از مدیران آموزش و پرورش و معلمان مدارس تقاضا کرد به کمک بیایند و تمام هم و غم اول خود را توسعه و ترویج نماز قرار دهند.

 

کاظمی در پاسخ به این پرسش که طرح زنگ آسمانی یک مسابقه پیامکی دارد ولی دانش‌‌آموزان اجازه آوردن تلفن همراه را ندارند، گفت: در طرح زنگ آسمانی سوالات دوگزینه ای است که دانش آموزان با یادداشت کردن سوال و جواب و منتقل کردن آن، می توانند در منزل طی ۲۴ ساعت پاسخ آن را بفرستند.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار